Luminita Pirvu
Imaginea este esențială în comerțul online și asta pentru că este elementul care creeaz legătura între produs și client. Fotografiile de produs de înaltă calitate au un impact mare asupra utilizatorilor din mediul online ceea ce duce la rate de conversie mai mari. Iată câteva sfaturi pentru a obține fotografii de produs excelente.
În primul rând, este bine să ai un plan înainte de a începe să faci fotografii de produs. Este important să știi de la început de ce fotografii ai nevoie și cum le vei folosi. Dacă nu ai un aparat foto performant e bine să știi că ai nevoie de un smartphone care să aibă cel puțin 8 megapixeli, și o memorie internă cât mai mare, un trepied și un cort de difuzie lumină. De asemenea trebuie să descarci câteva aplicații de editare foto- Pixlr Express, Photoshop Express, Photoscape, etc.
Ai grijă să nu fotografiezi produse cu defecte. Atunci când utilizatorul mărește o fotografie pe ecran se vede mult mai clar un eventual defect de fabricație, o etichetă strâmbă, etc. Dacă afișezi o fotografie cu un astfel de produs decredibilizezi afacerea din start. Este una dintre cele mai dese greșeli și asta pentru că produsele nu sunt verificate înainte.
Cele mai bune fotografii ale produselor - ca orice alte fotografii - au nevoie de lumină, focalizare și culoare. Setarea camerei foto pe auto este o practică frecventă dar această creează fotografii șterse supra-expuse și asta pentru că încearcă să creeze un fundal. Nu ai nevoie neapărat de echipamente elaborate- aparate de fotografiat profesionale, trepied,etc. Pentru a obține fotografii eficiente ale produselor, o lumină naturală și o cameră de telefon mobil este de ajuns pentru început. Este important, totuși, să te asiguri că produsul are lumină iar culorile acestuia sunt exacte și naturale.
Majoritatea magazinelor online folosesc în prezentarea produsului mai multe fotografii dar pentru început este esențial să folosești o singură fotografie. Poți adăuga mai târziu mai multe fotografii.
Fotografia principală trebuie să fie pe un fundal alb pentru că ea este iamginea produsului respectiv și va fi afișată în rezultatele căutării.
De asemenea este esențial să fie de înaltă rezoluție și bine luminată ca atunci când se mărește să fie clară. Daca produsul are și un accesoriu asigură-te că este inclus în fotografie. Prezintă produsul în cea mai completă și cea mai bună calitate.
După ce ai imaginea principală a produsului, poți spune povestea produsului în detaliu prin imagini secundare. Fotografiile secundare sunt cele de detaliu în care poți arăta accesoriile, cutia de ambalaj, etc. Imaginiile care arată cum este folosit produsul sunt dificil de făcut dar ele sunt opționale.
Este tentat ca în prezentarea produsului să folosești text și grafică elaborate dar e de preferat să eviți acest lucru. Multe magazine folosesc la descrierea produselor cât mai multe detalii, grafice sau tabele - cât este de diferit produsul față de competitie, cele mai mici amănunte despre produse. Acestea pot bloca prezentarea vizuală și afectează estetica paginii.
Antreprenorii tind să facă totul însă, uneori are sens să angajeze profesioniști. Dacă fotografia produsului nu este specialitatea ta, la urma urmei, poate fi o decizie bună de a angaja pe cineva care este expert în domeniu. Chiar dacă poate costa mai mult vei economisi timp, energie și îți poți crelte vânzările.
Sursa: ecommercetimes.com