Luminita Pirvu

10 sfaturi practice despre cum să-ți setezi singur campania pe Facebook

Thumbnail

Pentru o afacere online este esențială promovarea și în rețele de socializare.Creșterea organică ajută însă nu este suficientă și, la un moment dat, trebuie să investești în publicitate. Înainte de a începe să cheltui banii iată câteva sfaturi care te pot ajuta de la Marius Lăzărescu, fondatorul agenției de marketing Today's.

1. Să-și stabilească scopul campaniei. "Înainte de a începe o campanie de promovare pe Facebook  trebuie să știe foarte bine ce își dorește pentru afacerea sa vânzări, notorietate sau completarea unor mesaje de contact", explică Marius.

2. În promovarea online ca și offline este esențială targetarea audienței.
 "Cel mai util ar fi să facă portretul unui client - de unde e? ce vârsta are? ce citește? unde lucrează? ce obiceiuri are?

De asemenea trebuie să aibă minim 3 raspunsuri la întrebarea "de ce să cumpere de la mine și nu de la concurență. Aici foarte util este raportul Audience Insights pentru că poți descoperi foarte multe despre clienții tăi", susține acesta.

3. Să facă un plan strategic pe care să-l respecte. Obiective clare: unde sunt acum, unde vreau să ajung și cum ajung acolo, ce instrumente pot să folosesc.

4. Să-și seteze un buget pe minim 2-3 luni . Este extrem de important să planifici cât poți consuma în campanie astfel încât să nu iei decizii emoționale după câteva zile de campanie activă. Stick with the plan!

5. Să nu licitieze prea agresiv la ]nceput. E bine să pornești cu o abordare mai conservatoare și să crești agresivitatea pe măsură ce crești expunerea și vezi la ce răspunde cel mai bine audiența.
6. Să analizeze  campania de marketing online. Aceasta trebuie monitorizată frecvent, de cel puțin 3 ori pe săptămână în prima lună.

7. Este foarte important să știe cum funcționeaza Facebook Pixel și eventurile asociate întrucât campaniile pot fi optimizate mult dacă setupul tehnic este riguros.

8. Să se asigure că măsoară corect și are toate tag-rile de conversion tracking și de retargeting instalate și validate. Pot folosi extensiile Chrome, Google Tag Assistant si Facebook Pixel Helper pentru aceste verificări

9. Să creeze imagini de impact pentru bannere pentru a avea o rată de click cât mai mare și astfel un cost pe click cât mai mic

10. Să foloseasca  diferențiatorii în anunțuri pentru a ieși în evidență

Iată câteva instrumente pentru targetarea cliențiilor și analiza rezultatelor recomandate de către Marius Lăzărescu:

  • Google Analytics - analizează modul în care vizitatorii parcurg website-ul
  • MouseFlow - înregistrează sesiunile de navigare pentru a afla unde se opresc/blochează vizitatorii
  • HotJar află ce formulare ridică probleme vizitatorilor
  • Convert.com sau Zarget - testează diverse abordări pe conținut prin teste a/b și îmbunătațește rata de conversie

În promovarea pe Facebook bugetul minim pentru o campanie poate începe de la 50 de lei folosind Facebook Ads iar in ceea ce privește o campanie de marketing cu o firmă specializată e necesar un buget de minim 500 de euro pe lună. Tarifele de management variază în funcție de tipurile de campanii gestionate de la 150 la 400-500 de euro, explică Marius Lăzărescu .

 

 
 

 

 

Parallax

Vizualizari
1234
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri