Luminita Pirvu
În general afacerile mici din online evită să participe la maratonul reducerilor de Black Friday pentru că au bugete prea mici pentru campaniile de marketing, nu pot oferi cliențiilor reduceri substanțiale sau nu au logistica necesară. De asemenea, unii antreprenori se tem de competiția cu marii comercianți. Totuși există câteva trucuri și idei care îi pot ajuta pe aceștia să-și vândă produsele și să fie cu un pas înaintea marilor comercianți.
Marketerul Cosmin Dărăban, fondator Silk Web oferă pentru cititorii StartupCafe.ro câteva sfaturi, ponturi utile astfel încât magazinele mici din online să poată concura cu succes cu marii retaileri.
"În primul rînd începe cu ceea ce ai deja: site-ul. Asigură-te că ai un hosting bun, astfel încât să suporte fluxul crescut de trafic eliminând astfel posiblitatea să cedeze în plină campanie", explică marketerul.
Pune accent pe securitate astfel încât datele clienților tăi să fie în siguranță și atenție la fraude;
Asigură-te că site-ul tău se încarcă mai repede de 2 secunde; verifică asta folosind https://tools.pingdom.com/);
Site-ul trebuie să fie optimizat pentru mobil, cu design responsive (dacă nu ești mobile, nu exiști);
Simplifică la minimum pagina de finalizare comandă, elimină orice element ce le-ar putea distrage atenția și redu numărul câmpurilor din formulare;
Verifică politica de retur a magazinului tău și fă-o cât mai vizibilă;
Asigură-te că ai o persoană pe suport și încearcă să răspunzi la întrebări într-un interval de timp cât mai mic;
Pregătește și implementează un Hello Bar cu care să anunți existența reducerilor (ex. 30% reducere la toate produsele, transport gratuit la orice comandă sau la cumpărături peste x lei), să atragi atenția asupra celui mai tare beneficiu la comandă;
Fă upselling în paginile de produs (“Te-ar putea interesa și”);
Construiește un landing page special cu reducerile de Black Friday;
Optimizează site-ul adaugând cuvinte cheie ca “Black Friday”, “Black Friday România”, “Black Friday 2017”, “reduceri Black Friday” etc. în metas-uri, descrierea produselor, conținut etc. Atenție!!! Nu adăuga anul “2017” în URL și nu șterge landing page-ul după finalul evenimentului. Gândește-te că vei putea folosi și anul viitor același landing page, cu mai multă vizibilitate, datorită faptului că a fost indexat și rankat deja de Google;
Anunță participarea la eveniment pe site-urile de profil: Blackfridayromânia.net, Blackfriday-românia.com, Blackfridaymânia.ro, Reduceriblackfriday.ro etc.;
Actualizează bannere-le din site cu unele specifice Black Friday;
Schimbă imaginea de cover pe pagina de Facebook cu una specifică evenimentului;
Foloseste hashtag-uri specifice pe Facebook și Instagram: #BlackFriday, #BlackFridayRomânia, #BlackFriday2017, #NumelemagazinuluiBlackFriday etc.;
Setează o numărătoare inversă până la finalul promoțiilor de Black Friday, astfel încât să fie vizibilă în întregul site;
Afișează stocul în momentul în care acesta scade drastic;
Afișează pop-up-uri la exprimarea intenției de părăsire a site-ului în care subliniezi reducerile și timpul limită în care pot profita de ea.
Folosește cuvinte puternice în conținut precum “ce vei pierde dacă”, “mai sunt”, “acum”, “nu rata” etc.;
Invită utilizatorii să completeze un wishlist în site-ul tău și să îl distribuie pe rețelele sociale, pentru a primi un discount special;
Creează un ghid cu idei de cumpărături / cadouri etc. de Black Friday cu produsele care se vor afla la oferta la eveniment și promovează-l din timp (pe blog, pe paginile Social Media, în site, Facebook Ads), astfel încăt să obții o bază solidă cu adrese de email;
Trimite notificări personalizate pe email, în funcție de paginile vizitate în site;
Creează o campanie pe email dinainte de Black Friday și începe cu 80% conținut / educare pentru a te putea concentra apoi doar pe vânzare. Alege cu grijă subiectele email-urilor, folosește gif-uri și nu trimite prea multe email-uri în ziua de BF.
Creează oferte speciale doar pentru clienți, cei care au cumpărat cel puțin odată din site-ul tău, și asigură-te că aceștia știu că sunt tratați ca și VIP-uri;
Oferă un preview celor care ți-au oferit deja adresa de email cu câteva dintre produsele care se vor afla la reducere și permite-le să le rezerve pentru ziua cea mare;
Creează video-uri / tutoriale pentru câteva dintre produsele asupra cărora vrei să atragi atenția și promovează-le intensiv pe toate canalele de care dispui;
Retargetează baza de clienți de pe parcursul anului cu ofertele de Black Friday. Dar atentie, cu produse complementare, în niciun caz produsele pe care le-au cumpărat deja (sigur nu le va pica bine să vadă că au plătit prețul întreg pe produs, cînd l-ar fi putut obține la jumătate de preț);
Retargetează imediat fiecare vizita în site, cu ajutorul Facebook Ads, pe tot parcursul campaniei.
Folosește notificări live în coșul de cumpărături și în site;
Folosește reclame Google AdWords Dynamic Countdown Ads pentru a afișa timpul rămas până la încheierea promoțiilor; Când folosești Google AdWords pentru campania ta de Black Friday, grupează ad-urile separat pentru că sigur nu vrei să le lași să ruleze și după finalul campaniei.