Adi Iacob
A nu avea o poveste de spus este o problemă obișnuită pentru start-upuri. Această lipsă este adesea cuplată cu o preocupare asupra momentului în care ar trebui ca această poveste să fie făcută publică, precum și de teama de a promite prea mult sau prea puțin.
Uneori chiar și afacerile care sunt de mai mult timp în piață își dau seama că povestea lor nu este ușor de comunicat părților interesate sau destul de complexă pentru a face față unei noi runde de finanțări.
Într-un articol publicat pe Medium, Kate Mason, fondatoarea Hedgehog + Fox , o firmă de consultanță în domeniul comunicațiilor care colaborează cu afacerile în ceea ce privește strategia de relații publice, îi sfătuiește pe antreprenori să se gândească la povestea start-upului ca la un produs.
Cel mai valoros produs pe care îl construiești este brandul, astfel că povestea afacerii nu poate fi un mesaj de ultimă oră, scris cu o noapte înainte de lansare și aruncat într-o postare de blog.
Unul dintre primii pași utili este să te gândești la cum a fost fondată afacerea și ce te-a inspirat pentru a ajunge la acea idee. Care este misiunea ta - s-a schimbat de la început? Ai o poveste neobișnuită despre procesul de fondare? S-ar putea să găsești aici niște factori de diferențiere - orice ar putea ajuta un consumator să empatizeze sau să înțeleagă oamenii din spatele afacerii.
Ce face start-upul acum? Ce probleme rezolvi? Care este concluzia pe care vrei să o tragă clienții în jurul afacerii?
Încearcă să explici conceptul cuiva apropiat apoi fă povestea în așa fel încât să fie convingătoare poată fi înțeleasă de toate felurile de oameni.
Exemplu - Waymo (o filială a companiei Google care se ocupă cu dezvoltare automobilelor autonome) nu vinde autoturisme - compania creează o nouă viziune a mobilității și a transportului. Desigur, în acest exemplu, Waymo face acest lucru. Totuși, este posibil să vinzi un serviciu simplu, dar viziunea ta poate fi mai generoasă și mai aspirantă, ajutând la crearea traiectoriei și a interesului în jurul afacerii.
Una dintre cele mai mari întrebări ale antreprenorilor este: cum să creez o poveste care să fie în concordanță cu ce suntem acum și care va fi potrivită pentru ce vrem să fim în viitor?
Deseori, viziunea este mult mai generoasă și asta este absolut normal.
Întrebările ajutătoare: unde vrei să mergi cu afacerea? Cât de departe ești acum?
Cea mai bună modalitate de a conceptualiza totul este să vizualizezi construcția unui puzzle: începi cu piesele din colț, dar îți imaginezi cum va arăta imaginea finalizată.
Cel mai rău lucru pe care ai putea să-l faci este să spui: "Noi inventăm viitorul X", pentru că poate e puțin cam devreme (ai doar piese din colțul puzzle-ului). În schimb, poți folosi expresii ca "aspirăm la" sau "scopul nostru este" sau "facem un prim pas spre construirea”.
Acest lucru va ajută publicul să vă înțeleagă direcția, fără a fi dezamăgit că nu ajungi rapid acolo.
Sursa: Medium