Luminita Pirvu
Strategiile de marketing nu sunt la fel de simple cum au fost odată. Au dispărut zilele panourilor, publicitare, ale anunțurilor din ziare și ale pliantelor. Marketingul de conținut online este cea mai rapidă cale de a ajunge la o audiență cât mai largă. Dacă ai o mică afacere iată patru sfaturi utile care te ajută să faci marketing de conținut fără prea mulți bani.
Statisticile dovedesc faptul că tot mai mulți antreprenori din zona online înțeleg de la an la an cât valorează marketingul de conținut. Un sondaj de Twitter, găzduit în 2017, a arătat că 91% dintre respondenți sunt implicați în marketingul de conținut, ceea ce reprezintă dovezi solide că acestă este popular și eficient.
Este nevoie de puțină experiență pentru a ști cum să-ți stabilești strategia de marketing pentru conținut. Potrivit aceluiași studiu doar 53% dintre acei respondenți au declarat că au un specialist care lucrează pe conținut. Asta este o dovadă că mulți proprietari de afaceri se ocupă de marketingul de conținut pe cont propriu. Iată patru sfaturi utile care te ajută să afaci marketing de conținut fără prea mulți bani.
Nu trebuie să citești o duzină de cărți de marketing pentru a ști că ai nevoie de un plan de promovare. Din cauza cantității masive de tehnologie disponibilă, planurile de marketing nu mai sunt simple strategii. Intenția marketingului este de a ajunge la cea mai mare audiență posibilă, iar pargina ta de conținut trebuie să fie vastă și variată. Simpla actualizare a magazinului online nu este suficientă pentru a atrage o cantitate constantă de trafic pe internet.
Trebuie să lucrezi pentru a dezvolta și a documenta o strategie pe mai multe niveluri, astfel încât marketingul pe conținut să ajungă la un public mai larg. Iată trei metode de a concentra conținutul către un public care răspunde la nevoile tale:
Identifică (sau redefinește) publicul țintă. Dacă nu ai făcut deja acest lucru, ar trebui să stabilești modelul de client pe care îl dorești, stabilind vârsta, sexul, stilul de viață și venitul țintă.Întreabă-te dacă această persoană își poate petrece timpul online. Se bucură de bloguri, conținut social sau conținut de știri? Acest lucru va determina tipul de conținut pe care trebuie să îl furnizezi.
Creează un calendar editorial. Este nevoie de unul pentru a te asigura că ești consecvent la difuzarea conținutului. Te va îndruma când trebuie să fie creat conținutul și cât de des ar trebui să fie distribuit. Publicul tău va depinde de coerența ta, iar apoi site-ul tău va deveni o sursă de încredere pentru clienți.
Distribuția materialelor. Cu ajutorul calendarului editorial, poți urma linie de distribuție. Nu neglija niciodată direcționarea conținutului și cronometrarea atunci când aloci marketingului de conținut un buget. Trebuie să publici conținutul pentru persoanele potrivite la momentul potrivit. Nu te teme să fi creativ cu conținutul, dar asigură-te că este potrivit pentru evenimentele curente. Sărbătorile, evenimentele sportive mari și știrile importante pot fi în strânsă legătură cu strategia ta de marketing. Acest lucru va genera mai mult trafic, va fi mai atrăgător pentru public și îți va aduce cea mai mare creștere în vânzări.
Varietatea este condimentul marketingului de conținut, mai ales atunci când se lucrează cu un buget strict. Ar trebui să schimbi subiectele de conținut, precum și metoda de difuzare. Nu te mulțumi cu titluri scurte pe blogul sau pe pagina ta din social media. Citește site-urile pentru a înțelege despre ce vorbește publicul tău și folosește asta în avantajul tău. Știrile din industrie, tendințele și noua legislație care afectează publicul tău sunt întotdeauna utile.
Dacă publici un articol pe săptămână, ia în considerare combinarea acestuia cu un videoclip sau cu podcast-ul . Dacă nu știi cum să faci un videoclip dă o căutare rapidă pe Google și vezi ce modalități rapide și ieftine găsești de a face videloclipuri de marketing.
De asemenea, ar trebui să alternezi formatul și lungimea conținutului. Poți face postări scurte și concise de 400 de cuvinte sau articole mult mai lungi. Dacă ai timp, creează postări de lungă durată sau ghiduri și ebook-uri. Acestea sunt de asemenea, o opțiune care te poate separa de concurență și îți poate brandui pagina ca una informatiă și amănunțită. Oamenișor le place să aibă încredere în firmele cu care fac afaceri, să fie educați de către acestea, să fie invitatați și implicați în dezbateri.
O tehnică creativă și gratuită de a crea conținut este să invitați clienții să contribuie pe pagina ta. Mulți experți în afaceri, bloggeri sau alți profesioniști doresc să contribuie la publicarea numelor acestora. Când clienții creează postări originale pentru site-ul tău sau pagina din social media , primești conținut gratuit, iar ei vor primi vizibiliate. Este o "afacere" pentru ambele părți.
Și nu uita să fi creativ pentru că experții în domeniu și celebritățile locale suntniște opțiunile posibile. Fii deschis pentru oricine poate oferi conținut de înaltă calitate, gratuit de care publicul tău este interesat.
Sarcină de a comercializa conținutul pe pagina din social media, sau pe blog poate părea descurajantă sau consumatoare de timp, dar există întotdeauna opțiunea de a angaja pe cineva să facă asta.
Tendințele de marketing de anul trecut sunt un indicator al importanței conținutului de marketing în 2018. Afacerea ta ar trebui să folosească marketingul de conținut pentru a rămâne competitiv în cadrul verticalelor tale.
Sursa: smallbiztrends.com