Luminita Pirvu
În 2017 mai mult de jumătate (53%) din totalul cheltuielilor publicitare pe internet la nivel mondial vor fi folosite pentru anunțurile vizionate pe dispozitive mobile. În contextul în care mobilul domină internetul cei care au afaceri online dar și marketerii trebuie să țină cont de asta atunci când își gândesc strategia de promovare sau campaniile de publicitate.
Se estimează că până în 2019, publicitatea pe mobil va fi undeva la 62% potrivit unei analize Zenith, citată de mediapost.com. Două treimi (66%) dintre cei care se conecteză la internet (studiu Zenith efectuat în 52 de țări) vor deține un smartphone în 2018 comparativ cu anul 2016 ( 58%). Această evoluție va duce la creșterea interacțiunii dintre branduri și consumatori și va deschide noi oportunități de conectare la conținutul media în orice moment al zilei, indiferent de locație susțin cei de la Zenith.
"O parte din aceste interactiuni va fi ocupată de publicitatea plătită. Tehnologia mobilă va permite marketerilor sa ajungă la consumatori cu mesaje personalizate în diverse ocazii iar brandurile vor putea construi mult mai eficient călătoria consumatorilor", spune Vittorio Bonori, presedintele brandului global, Zenith.
În prezent Spania înregistrează cea mai mare pondere a persoanelor care accesează internetul de pe dispozitivele mobile (81%), urmată de Italia (78%), China și S.U.A. (fiecare 77%) și India (73%).
Europa de Vest și Asia-Pacific domină în ceea ce privește conectarea la internet prin intermediul telefoanelor mobile, mai exact între 80% -90%. Dar țările cu cel mai ridicat nivel de utilizatori în 2018 vor fi China (1,3 miliarde), India (530 milioane) și SUA (229 milioane).
Utilizarea tabletei, prin comparație, se stabilizează undeva la 20%. Tabletele nu sunt populare în China, penetrarea acestora fiind undeva la doar 4,8% comparativ cu 85,4% pentru smartphone-uri. De altfel folosirea tabletelor este în declin chiar și în Thailanda. Aceste dispozitive sunt folosite mai mult acasă de catre familii în timp ce cei mai mulți utilizatori preferă să utilizeze smartphone-urile individual.