Luminita Pirvu
Personalizarea unei campanii de marketing prin email poate crește foarte mult rata de deschidere și click-urile dar foarte puțini proprietari de afaceri online știu să o facă eficient. Campaniile de email marketing trebuie să aibă la bază un mesaj relevant pentru eventualii clienți. Iată cele mai simple practici atunci când vine vorba de personalizarea mesajelor.
Atunci când începi să gândești campania trebuie să pornești de la datele demografice iar informațiile de la care poți porni sunt cele despre vârstă și sex. De exemplu trimite bărbaților haine de bărbați iar femeilor haine de femei. De asemenea, aliniază produsele și stilurile pe baza grupurilor de vârstă. Adăugarea unui element unic în căsuța subiectului sau la lead va crește, de obicei, rata de deschidere. De exemplu, trimiterea unui eveniment local sau a unui articol de știri recent ar putea tenta utilizatorul să deschidă mesajul.
Concentrează-te pe tipul de produse pe care persoanele fizice le-au achiziționat. Persoanele care au aceleași caracteristici demografice similare nu sunt neapărat interesate și de aceleași produse. De exemplu clienții care au cumpărat articole pentru copii răspund mai mult la email-urile centrate pe copii. Atunci când îți analizezi datele despre achiziții făcute de utilizatori ia în considerare marca, tipul de produs sau categoria generală. De exemplu, dacă o persoană a achiziționat numai coliere cu diamante, ar putea fi o greșeală să-i promovezi doar coliere cu diamante.
Istoricul achizițiilor unui client îți poate spune dacă poți face o afacere cu acesta. Dar asta nu este o regula general valabilă. Achizițiile unui utilizator pot fi cadouri și ar putea să nu aibe nicio legătură cu viitoarele cumpărături . Astfel, o combinație de informații demografice, comportament și achiziții din trecut poate ajuta la prezicerea activității viitoare a utilizatorului. Cheia optimizării personalizării email-urilor este să corelezi conținutul mesajului ținând cont de toate aceste date.
Persoanele fizice au diferite rutine de a-și citi emailul. Unii se pot uita la mesajele primite de mai multe ori pe oră, alții așteaptă până la sfârșitul zilei. Cel mai important este să trimiți email-urile către destinatari atunci când există cea mai mare probabilitate să-și citească corespondența. Dar poate fi dificil să știi când un individ va citi probabil un email. Unii furnizori de servicii de email oferă instrumente care analizează momentul în care abonații interacționează cu email-urile și ajustează în mod corespunzător timpul de expediere. Dacă folosești personalizarea timpilor de livrare prin email se poate înregistra o creștere de până la 40% a achizițiilor. De altfel dacă ai acces la reacțiile unui utilizator,ca de exemplu atunci când abandonează coșul de cumpărătui sau navigarea pe site, te poate ajuta să-i vinzi.
Sursa: practicalecommerce.com