Luminita Pirvu
Comercianții vor putea să-și gestioneze online retururile fără a fi necesară integrarea de noi tehnologii în cadrul sistemelor IT. UPS a lansat un instrument online gratuit în 44 de tări printre care și România, instrument care le permite comercianților online să își personalizeze politicile de retur.
Utilizatorii pot face un retur pentru coletele autorizate, din orice pagină de urmărire a coletelor UPS. Comercianții pot să-și personlizeze și să-și gestioneze online retururile fără a fi necesară integrarea de noi tehnologii în cadrul sistemelor IT.
Utilizatorii serviciului pot imprima o etichetă de retur direct din platforma de urmărire a coletelor ups.com tracking (web și mobil) și din alertele e-mail.
De asemenea comercianții au posibilitatea de a pre-autoriza expedierile de retur pentru conturile specificat și au acces la informații despre afacere și alte date despre motivele returului.
În comerțul online, la nivel global cumpărătorii returnează anual mărfuri în valoare de miliarde de euro. Conform estimărilor din diferite industrii, costurile de procesare a retururilor se încadrează între 10%-15% din costul mărfurilor vândute
Potrivit unui studiu realizat de UPS Pulse of the Omni-Channel Retailer din 2016 mai mult de jumătate dintre comercianții online consideră că acceptarea și gestionarea retururilor reprezintă o provocare majoră și că mulți cumpărători online verifică termenii politicii de retur a unui comerciant atunci când decid să facă o achiziție.
UPS Returns Manager va fi disponibil în 44 de țări și teritorii pentru retururile de colete domestice și intra-UE.