Luminita Pirvu
Categoria fashion este unul din domeniile cu cele mai mari creșteri prognozate în comerțul online, românii fiind tentați de diversitatea ofertelor și noutatea produselor. De asemenea, clienții interesați de articole vestimentare și accesorii apelează din ce în ce mai des la cumpărăturile prin intermediul aplicațiilor pentru telefoanele mobile.
În perioada ianuarie – octombrie 2017, media numărului de comenzi online plasate, pe lună, de un client a crescut cu 9%, față de perioada similară din anul precedent, potrivit celei mai recente analize a obiceiurilor de cumpărare ale clienților Fashion Days.
Totodată aplicațiile pentru dispozitivele mobile devin tot mai utilizate de clienți, care, în România, au plasat mai multe comenzi de pe mobil. Aplicația a fost intens utilizată pentru achiziții, cea mai mare rată de utilizare fiind de peste 50%, în perioada ianuarie – octombrie 2017.
În 2017 o comandă plasată pe site-ul retailerului a inclus, în medie, 53% produse pentru femei, 32% pentru bărbați, în timp ce 15% reprezintă obiecte pentru copii. Cea mai mare creștere a fost înregistrată de produsele pentru copii, a căror pondere a crescut cu peste 15%, în primele zece luni ale anului în curs, față de perioada similară din 2016.
De la lansarea campaniei toamnă/iarnă 2017, s-au cumpărat produse potrivite sezonului în top cinci categorii fiind pantofii sport pentru bărbați, puloverele pentru femei și gențile, pantofii sport pentru femei și botinele. În acest sezon, culorile preferate de clienți sunt: negru - cu peste 40.000 de produse negre vândute de la lansarea sezonului, albastru – peste 15.000 de produse vândute și bleumarin – peste 14.000 de produse vândute.
Totodată, cel mai comandat produs în sezonul toamnă/iarnă, a fost un pulover tricotat din lână și cașmir, pentru femei, de la United Colors of Benetton, potrivit analizei comerciantului online.
Cele mai multe comenzi au fost plasate de clienții din București, urmat de Cluj-Napoca, Constanța, Iași și Timiș.