Luminita Pirvu

Google va schimba criteriile privind indexarea site-urilor în motorul de căutare. Ce trebuie să faci ca site-ul tău să fie responsive pe mobil?

Thumbnail

Afacerile online care nu au site-urile adaptate pentru telefoanele mobile riscă să piardă un număr considerabil de clienți odată cu lansarea algoritmului Mobile First Index de la Google. Începând cu 2018, Google va introduce tot mai mult indexarea care ține cont de experiența utilizatorilor pe varianta de mobil a site-ului, pentru a stabili poziția acestuia în motorul de căutare. Cum vor fi afectate magazinele online și ce măsuri trebuie să ia acestea pentru a fi vizibile pentru clienți?

Google a anunțat că la începutul lui 2018 va lansa algoritmul Mobile First Index. Acesta va pune accent din ce în ce mai mult pe performanțele variantelor de mobil ale site-urilor atunci când va stabili poziția site-urilor și a paginilor acestora în rezultatele de căutare Google.

"Mobile First Index reprezintă modul proactiv al lui Google de a fi cât mai aproape de nevoile utilizatorilor de Internet, care, în zilele noastre, sunt mobile first. Asta înseamnă că web-ul e accesat în principal de pe dispozitivele mobile ceea ce face firească o indexare mobile first a conținutului online.

Deja, Google a anunțat testarea mobile first pentru anumiți utilizatori, însă va mai dura câteva luni bune până când vom vedea implementat pentru toți utilizatorii, explică marketerul Anabela Luca, agentia AdLemonade ( partener Google).

Potrivit informațiilor disponibile până în acest moment, Google va indexa inițial atât varianta de desktop, cât și cea de mobile a unui site însă, în timp, pe măsură ce noul algoritm își va demonstra eficacitatea, se va pune accent mai mare pe varianta de mobil.

Cum vor fi afectate magazinele online
Orice magazin online trebuie să își pună la punct varianta de mobil a site-ului deoarece aceasta va căpăta o greutate mai mare la indexare. Dacă versiunea de desktop e mai bogată în informații relevante care nu se găsesc și pe mobil, aceste informații cel mai probabil nu se vor regăsi în indexare, iar magazinele online vor pierde. De aceea, e important ca magazinele online să se focuseze pe a structura cât mai bine versiunea de mobil", explică Anabela Luca.

Potrivit marketerului, 70-80% din traficul site-urilor de e-commerce vine de pe dispozitive mobile, iar, neadaptarea conținutului site-ului la acești utilizatori înseamnă să refuzi 4 din 5 clienți, din start. Recomandat este ca magazinele online să aibă măcar varianta responsive implementată pentru mobil, în care conținutul de pe desktop este adaptat la dispozitivele mobile.

Ce trebuie să facă magazinele online pentru indexarea mobile
Ceea ce se va afișa pe site-ul mobil în comparație cu conținutul de pe desktop trebuie regândit deoarece oamenii nu citesc și nu consuma conținutul așa cum o fac de pe desktop.

Cu alte cuvinte conținutul de pe desktop de la aceeași adresa URL trebuie să fie adaptat pentru mobil astfel încât acesta odată afișat pe display-ul telefonului mobil să fie ușor de citit dar și relevant în același timp, scriu cei de la searchenginejournal.com

Optimizarea motorului de căutare se bazează în mare parte pe două tipuri de semnale: relevanța contextuală și autoritate. Astfel deciziile pe care le luați în ceea ce privește  paginile care se afișează  pe mobil, cuvintele pe care le folosiți și modul în care interconectați paginile vor conta chiar mai mult decât în ​​prezent, potrivit site-ului practicalecommerce.com

Recomandări

  • La capitolul relevanță asigurați-vă că același conținut de pe desktop este disponibil și pe mobile. Ar trebui să fie exact aceleași idei, pe aceleași pagini, mesajul identic, însă textul poate fi mai scurt si se poate elimina terminologia descriptivă.

  • Atenție dacă trebuie redimensionat și adaptat conținutul pe site-ul mobil; trebuie să fiți foarte atenți să nu tăiați din secțiunile de conținut pentru că acestea sunt foarte importante și trimit semnale contextuale puternice către motoarele de căutare. Meniurile și filele tip acordeon sunt perfecte pentru experiențele mobile, pentru a face conținutul mai digerabil pe ecranele mai mici.

  • Nu înghesuiți împreună fragmente de conținut din mai multe pagini de pe desktop pentru a forma o pagină consolidată pe site-ul mobil. Asta ar putea fi o problemă. Paginile individuale cu cuvinte cheie pe teme individuale au abilitatea de a viza mai puternic temele contextuale importante. Condensarea conținutului într-o singură pagină slăbește tema cuvintelor cheie pentru fiecare categorie de conținut, ducând astfel la o slabă clasare și indexare.

  • Modul în care faceți legăturile între pagini contează, pentru a vă asigura că întregul site este indexat corect. Cea mai bună modalitate de a ști că nu există nicio modificare a performanței de rang după ce Google a trecut la indexul mobil este modul în care se  reflecta linkurile de navigare ale site-ului de desktop. Ele pot fi afișate într-o altă ordine, pot fi afișate diferit, umplute într-un meniu hamburger (cele trei linii orizontale utilizate în mod obișnuit în colțurile de sus ale site-urilor mobile pentru afișarea navigației) sau într-un meniu acordeon, atâta timp cât sunt reproduse aceleași linkuri de navigare. Aceasta asigură faptul că autoritatea de legătură este transmisă în același mod pe întregul site.

  • În cele din urmă, site-urile mobile vin cu cerințe tehnice de optimizare specializate. Google detaliază aceste lucruri în ghidul dezvoltatorului. Utilizați elemente canonice și alternative în cadrul paginii redate atât pe site-urile mobile, cât și pe cele de pe desktop, pentru a comunica roboților Google ca paginile sunt în oglindă. În plus puteți să detectați tipul dispozitivului care solicită pagina și să-l redirecționați către experiența mobilă sau desktop, corespunzătoare. Accesați Google Developers pentru a citi mai multe recomandări pentru site-urile separate de mobil.

  • Utilizați testul Google-mobile-friendly pentru a vă verifica paginile de mobil. Rețineți că va trebui să testați fiecare tip de pagină care folosește template-uri diferite, cum ar fi paginile de produse, pagina principală, paginile de categorii și paginile de conținut. Testarea Google nu vă asigură că site-ul mobil trimite aceleași semnale de relevanță și autoritate în index, ca site-ul de pe desktop - nu există nici un test pentru acest lucru - dar va arăta dacă este corectă modalitatea în care faceți acest lucru, conform liniilor directoare Google. 

Cum poți verifica dacă Google vede paginile pe mobile

Verificarea se poate face cu Fetch and Render tool din Google Search Console. Rezultatele randate sunt ceea ce poate vedea și indexa Google din versiunea ta de mobile. Dacă sunt probleme, administratorul site-ului trebuie să vadă ce nu e în regulă, sau remedieze sau să  îmbunătățească, apoi să ruleze testul din nou, explică marketerul Anabela Luca.

 

Parallax

Vizualizari
2561
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri