Adi Iacob
Citirea unei propoziții implică cel puțin trei etape de conceptualizare — citesc, înțeleg și vizualizez. O imagine duce privitorul instantaneu în faza de vizualizare. Este mult mai rapidă, mai eficientă și o modalitate directă de a vă transmite mesajul către consumatori.
De exemplu, cât de probabil este să cumperi un produs fără o imagine de pe un site de e-commerce? Nici o descriere nu poate înlocui o fotografie de calitate atunci când vine vorba de vânzări.
Din punct de vedere tehnic, toate informațiile disponibile reprezintă o afacere, dar nimic nu se remarcă ca imaginile și videoclipurile în amintirile oamenilor. Indiferent dacă este vorba despre o imagine de produs, o campanie de anunțuri sau doar despre imaginile de pe site-ul firmei, conținutul media este ceea ce îi atrage pe oameni cel mai mult. Memorăm cele mai multe lucruri cu ajutorul imaginilor, astfel încât majoritatea clienților vor avea o amintire a afacerii în mintea lor, pe baza conținutului media pe care l-au văzut.
Indiferent dacă afacerea își desfășoară activitatea în mediul online sau offline, prezența pe internet este vitală. Cu toate acestea, construirea unui site web este doar prima parte a creării acelei prezențe, în timp ce optimizarea SEO este cea mai importantă dintre ele. Imaginile joacă un rol esențial în optimizarea motoarelor de căutare și, atunci când este făcută bine, o mulțime de oameni vor găsi site-ul firmei prin intermediul imaginilor pe care le încărcați. Din nefericire, dacă imaginile nu sunt de bună calitate, s-a constatat că majoritatea utilizatorilor de internet nu se deranjează să verifice pagina sursă. Generarea de trafic din imagini de înaltă calitate, optimizate din punct de vedere SEO este ceva pe care fiecare afacere ar trebui să o facă.
Pe site-urile de socializare precum Facebook, Pinterest și Instagram, imaginile și videoclipurile sunt totul. Dat fiind faptul că social media este cea mai mare platformă din prezent pentru marketing, importanța imaginilor nu poate fi subliniată suficient. Ele nu mai pot fi doar de înaltă calitate, dar trebuie să aibă și un concept care să iasă în evidență.
Fotografiile făcute profesional special pentru o firmă vor arăta și vor funcționa cel mai bine, dar aceasta nu este întotdeauna o opțiune.
Dacă nu dispuneți de resurse financiare suficiente pentru ședințe foto profesionale, nu înseamnă că nu puteți folosi fotografii de calitate pentru a vă promova și a reprezenta afacerea. Nu va trebui să cheltuiți un ban, dacă vă faceți timp pentru a găsi imaginile potrivite din multitudinea de fotografii gratuite disponibile pe internet.
Fotografiile de stoc sunt, de obicei, de înaltă calitate, iar în urma unei căutări, cu siguranță vei găsi ceva ce poți utiliza. Recomandarea clasică este să angajați un profesionist pentru a face câteva fotografii-cheie ale afacerii pentru a adăuga acea parte individuală. Pe măsură ce creșteți bugetul pentru conținutul media, cât mai multe fotografii unice sunt binevenite, dar până atunci, fotografiile de stoc își vor îndeplini scopul foarte bine.
Surse: Mannix Marketing, CoolBusinessIdeas, Funding Gates