Ovidiu D. Popica
Google anunță lansarea unui produs care are ca țintă sprijinirea afacerilor mici în atragerea de noi clienți: AdWords Express. Această versiune mult simplificată a soluției AdWords permite companiilor mici să realizeze, în mai puțin de 15 minute, campanii de publicitate pe Google, având rezultate clare: apeluri telefonice, vizite în magazin și acțiuni pe website de la potențiali clienți.
Fiecare căutare pe Google reprezintă o oportunitate pentru antreprenori. Oamenii caută pe Google când vor să primească direcții de navigare sau răspunsuri la întrebări. Este nevoie urgentă de un buchet de flori? Rezolvat. Poftă de pizza? Rezolvat. 76% dintre utilizatorii de Internet se informează online înainte să cumpere produse sau servicii. Astfel, AdWords Express ajută companiile să fie prezente exact atunci când potențialii clienți vor să găsească ceea ce ele oferă.
Utilizând tehnologii Google avansate, AdWords Express se ocupă de aspectele costisitoare și consumatoare de timp ale creării unei campanii publicitare online, de la lista de cuvinte cheie la optimizarea pentru diferite rețele, dispozitive și momente din zi. Așadar, antreprenorii pot aloca mai puțin timp activităților publicitare și mai mult timp clienților.
Realizarea și demararea unei campanii prin AdWords Express începe prin introducerea numelui companiei și a adresei web. Companiilor care nu dețin un site web li se va solicita înscrierea gratuită în Google Compania mea, unde sunt necesare informații de bază, precum nume, adresă, număr de telefon și categorie.
Următorii pași constau în definirea obiectivului campaniei (alegând dintre apeluri, vizite sau acțiuni pe site), a zonei țintă și a serviciului/produsului care va fi promovat, apoi alegerea titlului și redactarea textului reclamei care va rula pe Google, aceasta putând fi previzualizată în timp real. Ulterior, se introduce bugetul dedicat campaniei și detaliile de plată și facturare.
AdWords Express optimizează continuu reclamele potrivit țintelor stabilite și arată cât de bine reclamele au îndeplinit obiectivul ales. Alegerea obiectivului este importantă, deoarece dacă o companie alege, de exemplu, apelurile, Google va optimiza anunțul astfel încât să crească probabilitatea de a obține cât mai multe apeluri pentru aceasta, afișând anunțul la locul și momentul potrivit din zi.
Bugetul poate fi ajustat oricând, iar plata se face doar atunci când reclama funcționează, respectiv un potențial client dă click pe reclamă. Prin această abordare, AdWords Express este un instrument potrivit afacerilor care nu au o persoană dedicată care să gestioneze campaniile publicitare online.
Este recomandat să alegi:
“să apeleze compania” dacă:
în principal, obții clienți noi prin telefon;
vrei să discuți cu clienții înainte de a stabili rezervări sau întâlniri;
“să apeleze compania” dacă:
prima interacțiune cu clienții are loc, de obicei, în magazin;
deții o locație fizică pe care vrei să o viziteze clienții;
“să efectueze o acțiune pe site” dacă:
cea mai mare parte din operațiuni se realizează online;
vrei ca utilizatorii să efectueze o acțiune care poate fi urmărită (cum ar fi o achiziție sau o înregistrare) pe site-ul dvs.
Poți vedea dimensiunea potențială a publicului.
Ca sfat general, în anunț este bine să introduci un îndemn. Verbe puternice precum “cumpără”, “sună azi”, “comandă”, “înscrie-te” sau “obține o ofertă” atrag viitorii clienți.
Dacă în acest moment locuiești în România, alege fusul orar (GMT +02:00) București. Acesta nu poate fi modificat ulterior.