Adi Iacob

Ghid de afaceri: Cum faci ambalajul care îți vinde produsul

Thumbnail

Producătorii de top plătesc mulți bani pentru a avea etichetele lor proiectate de profesioniști pentru un motiv bun. Ambalarea unui produs are un impact major asupra deciziilor de cumpărare a populației. Dacă un produs este bun, dar eticheta este slabă din punct de vedere vizual, atunci va avea aproape sigur un impact negativ asupra vânzărilor. Ambalarea produselor este esențială pentru a câștiga clieți.

Cu atât de multe produse pe piață poate fi greu să ieși în evidență. Acesta este un alt motiv pentru care ambalajul produsului este atât de important, scrie The Startup Magazine. În plus față de atragerea de noi clienți, eticheta produsului trebuie să descrie, de asemenea, caracteristicile produselor, precum și orice informații de siguranță necesare.

Etichetele produselor alimentare sunt un tip foarte obișnuit de ambalare și prezintă o provocare unică pentru designeri. Nu numai că trebuie să creați un design care să fie atrăgător și relevant pentru produs, dar trebuie, de asemenea, să fie încadrate toate informațiile cerute de lege, cum ar fi ingredientele și alte informații nutriționale.

Un alt lucru care face ca etichetele produselor alimentare să fie o provocare deosebit de importantă este că produsul se va vinde adesea în supermarketuri și va fi înconjurat de multe alte produse similare. Prin urmare, un design atrăgător este vital pentru a te distinge de competiție.

Culorile sunt foarte importante atunci când vine vorba de ambalajele produselor. S-a demonstrat că anumite culori oferă emoții particulare oamenilor. De exemplu, dacă doriți să transmiteți că produsul este interesant și îndrăzneț, atunci roșu este o alegere bună. Dacă doriți să păstrați ideea de simplitate sau curațenie, atunci albul funcționează bine.

3 întrebări esențiale

Există trei întrebări la care trebuie să ai răspunsul înainte de a începe proiectarea ambalajului pentru un produs:

  • Care este produsul?
  • Cine cumpără produsul?
  • Prin ce modalitate cumpără oamenii produsul?

Care este produsul?

Ce vinzi? Cât de mare este? Din ce materiale este? Este fragil? Aceste întrebări te vor ajuta să determini dacă există necesități logistice pentru ambalajul produsului tău. De exemplu, un produs fragil va necesita un ambalaj mai sigur. Ceva care este mare sau cu o formă ciudate, pe de altă parte, poate necesita o soluție personalizată de ambalare în locul unei cutii obișnuite.

Cine cumpără produsul?

Se presupune că produsul ar trebui să fie utilizat de bărbați, femei sau ambii? Este pentru copii sau adulți? Este orientat spre oameni care sunt conștienți de mediul înconjurător? Este pentru cei cu un buget limitat? Ambalajul unui produs ar trebui să apeleze la consumatorul său ideal; este important să știi cine este consumatorul înainte de a începe procesul de proiectare. Produsele pentru adulți mai în vârstă pot necesita ca textul să fie de dimensiuni mai mari. În mod alternativ, pentru articolele orientate spre un client cu resurse financiare mari, va trebui să iei în considerare materialele care creează un sentiment de lux.

Prin ce modalitate cumpără oamenii produsul?

Îl cumpără dintr-un supermarket? Un mic butic? De pe internet? Va trebui să te gândești la ambalaje în mod diferit dacă produsul va fi vândut în mediul online și expediat decât dacă va trebui să participe la cursa de pe rafturile unui magazin mare, scrie blogul 99designs.com. Produsele care vor fi vândute online nu ar trebui să aibă o mulțime de spațiu suplimentar care ar putea determina creșterea prețului de livrare sau afectarea pachetului. 

Produsele care vor prezente pe raftul unui butic vor trebui să capteze atenția cumpărătorilor înconjurați de tot felul de obiecte atrăgătoare.

Ai răspunsurile tale? Acestea te vor ghida în a face toate celelalte decizii pe care le vei avea în procesul de proiectare a ambalajelor.

Conținutul care trebuie să apară pe ambalaj

În funcție de industria în care activezi, pot exista unele lucruri pe care trebuie să le pui pe ambalaje din motive legale.

Ai putea avea nevoie de:

  • Branding — de la numele produsului, la o descriere care să îi facă pe clienți să cumpere.
  • Imagini — pot face produsul mai atragător prin culori sau prin a arăta ce este în interiorul pachetului (unele afaceri folosesc o parte transparentă)
  • Mărcile necesare — în funcție de produs/industrie, este posibil să ți se solicite să incluzi un cod de bare, informații nutriționale, mărci de asociere etc.
  • Conținut temporar — Unele produse cum ar fi alimente sau produse cosmetice au informații suplimentare care trebuie să fie puse pe diferite loturi de produse (date de expirare sau numere de lot). Probabil că nu doriți să imprimați acest lucru direct pe ambalaj, deoarece acesta se va schimba în mod regulat, dar veți dori să vă asigurați că economisiți spațiu pentru un autocolant sau o ștampilă care să fie plasată la o dată ulterioară cu acele informații.

Cercetare

Este o idee bună să faceți o cercetare de stil înainte de a începe procesul de proiectare. Începe să colectezi ambalajele care îți plac sau obține fotografii atunci când ești la magazin (sau poți să creeazi un board pe Pinterest).

Inspirația de stil nu este întotdeauna o tranzacție unu-la-unu. Poate îți place culoarea unui tricou, modelul imprimat pe fața de masă dintr-un restaurant sau fontul de pe ambalajul unei plăcinte. Un lucru de retinut, însă, este ca nu creezi un design pentru tine, ci pentru acel client ideal. 

Poate îți plac culorile pastelate, dar dacă vinzi jachete de motocicliști, probabil că nu e cea mai bună idee pentru ambalajele tale.

Buget

Bugetele de proiectare a ambalajelor se clasifică în două categorii:

  • Costuri unice — includ lucruri cum ar fi plata pentru lucrarea de proiectare originală, cumpărarea unei ștampile (dacă produci ambalajele în cadrul afacerii tale), configurarea plăcii de imprimat.
  • Costurile per-element — sunt în general pentru materiale și forța de muncă. Fiecare ambalaj va costa o anumită sumă, la fel ca materialul din care îl faci și banda pe care o folosești pentru sigilare. De asemenea, cineva trebuie să fie plătit pentru a vă pune produsul în cutie.

Arhitectura informațiilor

S-ar putea să ai nevoie de fotografii reușite ale produsului în acțiune, o mărturie de la un client, un slogan plin de înțelepciune care explică felul în care produsul e cel mai bun și o grafică excelentă care arată clienților cum să utilizeze produsul. Dar după ce un cumpărător se uită la ambalajul tău, probabil că doar își va aminti un lucru. Ce vrei să fie?

Alege cel mai important lucru pe care dorești ca cei care îl văd să și-l amintească din multitudinea de elemente prezente pe un ambalaj. Aceasta ar trebui să fie elementul central al designului tău.

Thumbnail
Sursa: www.yoursuperfoods.eu

Numele produsului este cel mai important lucru, urmat de un text care spune cumparatorilor ce va face produsul pentru ei.

Thumbnail
Sursa: www.pixabay.com

Numele brandului este cel mai important lucru, urmat de un text care descrie produsul.

Thumbnail
Sursa: www.flickr.com

Uită-te la fotografie. Știi exact ce vine în acest pachet. Și o a doua privire îți arată ce ingrediente conține.

Evaluați designurile

Dacă ai câteva idei de design, este timpul să le evaluezi. Iată câteva lucruri la care trebuie să te gândești:

  • Este clar ce este produsul?
  • Când te uiți la pachet, este clar ce face produsul și pentru cine este? — Cumpărătorii vor cheltui doar bani pe lucrurile pe care le înțeleg.
  • Asigură-te că ambalajul nu arată ca altceva (dacă nu este foarte intenționat). Cu siguranta nu vrei ca oamenii să confunde produsul tău cu altceva.

Surse: The Startup Magazine, 99designs.com, Digitalsynopsis

Parallax

Vizualizari
2942
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri