Adi Iacob
Indiferent de mărimea afacerii, atenția în mediul online mobil poate duce la creșterea vânzărilor. PR-ul, conținutul de pe blogurile interne, recenziile și prezența în mediul online la nivel local sunt lucruri care pot lucra în favoarea unei firme pentru a obține o tracțiune valoroasă în sfera digitală.
Internetul mobil este atât o binecuvântare cât și un blestem pentru firmele mici care doresc să-și construiască brandurile de la bază.
Acum mai mult ca niciodată, modurile de influențare sunt simple, iar orice marcă poate avea cele 15 secunde de faimă - sau mai mult.
Primul pas pentru a vă face afacerea cunoscută este să vă faceți brandul ușor de descoperit în mediul online pentru cei care vă caută. Este mai probabil ca potențialii clienți să extragă informații sau să vă descopere firma printr-o căutare mobilă pe Google.
Căutările pe mobil reprezintă aproape 60% din căutările de astăzi, potrivit Hitwise. Dacă dețineți un restaurant, o companie din domeniul sănătății sau sportului, procentajul de căutări pentru companiile de pe aceste piețe este chiar mai mare.
Una din problemele pe care le întâmpină multe firme mici este că folosesc un șablon vechi pentru site-ul web fără să-și dea seama că nu este optimizat pentru telefoanele mobile.
Aceasta este o problemă majoră, deoarece Google și alte motoare de căutare “pedepsesc” clasamentul de căutare dacă nu aveți un site mobil optimizat. Pentru a vă asigura că site-ul respectă liniile directoare necesare pentru mobil, utilizați testul Google Mobile-Friendly.
De asemenea, un alt aspect important sunt căutările la nivel local. Deci, următorul pas este să vă asigurați că site-ul web este relevant pentru căutările mobile Google la nivel local.
Includeți adresa, orele de lucru, numărul de telefon, locațiile și alte detalii ale mărcii cât mai precis posibil. Și astfel, probabilitatea ca afacerea să fie vizibilă în căutările locale crește.
Motivul pentru care este recomandată optimizarea site-urilor pentru căutările Google este că aproape 80% din toate căutările se efectuează prin intermediul Google.
Vorbind de Google, căutați "restaurantele din apropierea mea" și comparați primele cinci rezultate afișate. Datorită serviciului Compania mea pe Google, recenziile și evaluările restaurantelor sunt afișate chiar sub numele acestora. Este mai probabil ca utilizatorii să verifice firma cu mai multe stele/recenzii.
Afacerile cu cel puțin 10 recenzii primesc de aproximativ trei ori mai multă atenție decât cele care nu depășesc acest număr, conform Startups.co.
Deci, cum obține feedback pozitiv online o firma nouă pe piață? Pentru a început, spuneți-le clienților că recenziile sunt binevenite. În al doilea rând, trimiteți un e-mail pentru a le mulțumi pentru achizițiile lor de pe site, cu un link pentru a posta o recenzie. De asemenea, puteți configura o pagină pe site-ul web pentru a îndruma clienții să scrie recenzii acolo.
Odată ce ai o mulțime de recenzii atractive, de ce să nu le prezinți în formatul fizic? Dacă aveți ocazia, creați un “perete de faimă" cu o chemare la acțiune pentru clienți, în vederea obținerii de a recenzii. Acest lucru poate servi ca inspirație creatoare pentru clienți pentru a posta o revizuire pozitivă.
Marketingul pe bază de conținut este secretul acordării unei voci unui brand. De asemenea, secretul producerii de conținut care conduce la accesări se concentrează asupra cuvintelor cheie pe care potențialul client le poate căuta.
Comercianții care utilizează bloguri generează cu 67% mai mulți accesări decât cei care nu fac acest lucru, iar postările pe blog costă mai puțin decât marketingul outbound.
Următorul lucru după cuvintele cheie relevante este conținutul care are cea mai bună șansă de a atrage clienți și de a fi distribuit mai departe pe rețelele de socializare.
Un exemplu pentru un restaurant din București ar putea fi “Topul locurilor de văzut în Centrul Vechi”. Teoretic, conținutul nu se va concentra pe afacerea respectivă, însă restaurantul poate fi introdus în top, iar șansele ca turiștii să caute astfel de cuvinte cheie este mult mai mare, aflând în cele din urmă într-un mod subtil despre locația pe care o promovați.
Este nevoie de ceva timp pentru a vedea rezultate reale. Cu toate acestea, după înregistrare, urmăriți accesările pe Google Analytics sau cum s-au îmbunătățit anumite cuvinte cheie din punct de vedere SEO.
O tactică care poate conduce la mai multe rezultate imediate pentru afacerile mici campaniile de imagine. Relațiile publice (PR-ul) are puterea de a atrage zeci de clienți noi și de a introduce vocea afacerii în conversații în moduri .
Pentru succesul dezvoltării PR este important să vă prezentați afacerea cât mai exact și simplu de înteles: Pentru [tipul de client], [produsul/serviciul] este un [descriere simplă] care rezolvă [problema].
Surse: Startups.co, Search Engine Land, Hitwise