Luminita Pirvu
Ultimele cercetări în domeniul experiențelor de brand pe telefoanele arată că viteza și relevanța sunt esențiale pentru satisfacerea clientului. Mai mult ca oricând, oamenii au așteptări mari când vine vorba despre experiențele pe care le au cu brandurile pe telefoanele lor. Si asta pentru că pe mobil își petrec mult timp.
De fapt, oamenii de astăzi au de 2 ori mai multe interacțiuni cu brandurile pe mobil decât oriunde altundeva - la TV sau în magazin iar acest timp petrecut pe mobil contează, potrivit unei analize Google.
De fiecare dată când un consumator are o experiență extraordinară cu un brand, ridică miza și creează așteptări mai mari de la celelate branduri. Dar când așteptările nu sunt îndeplinite imaginea brandului este afectată. Pentru a înțelege mai bine modul în care experiențele de brand pot construi sau afecta capitalul de brand, Google a colaborat cu firma de cercetare Purchased într-un studiu alcătuit din peste 2.000 de proprietari de smartphone-uri care au ținut un jurnal zilnic timp de o săptămână.
Din peste 17.000 de experiențe de brand, Google a analizat modul în care oamenii apreciază experiențele mobile cu mărcile și, în ultimă instanță, modul în care acestea se traduc în construirea unui brand de capital.
Atunci când oamenii au o experiență negativă asupra unui brand pe telefonul mobil, există o probabilitate de peste 60% să nu mai cumpere de la acea firmă în viitor. Și când vine vorba de interacțiunile negative pe mobil una dintre cele mai întâlnite probleme este "experiența neplăcută a utilizatorului, potrivit thinkwithgoogle.
Dacă înțelegi unde se află clienții în călătoria lor de cumpărături, poți trimite mesajul relevant.De exemplu, o persoană care caută "cizme pentru drumeții" este probabil la începutul călătoriei de cumpărături și vrea să cumpere. Cineva care caută "cele mai bune ghete de drumeții" ar putea să caute magazinul specializat care oferă echipamente de drumeții și poate să fie interesat și de alte echipamente pentru o excursie. Cineva care caută "magazin de echipament pentru drumeții în apropiere" își dorește să facă achiziția și este pregătit să cumpere acum. Utilizarea acestor semnale de căutare vă permit să deveniți mai relevanți pentru utilizatori în momentele în care aceștia au nevoie.
Aproape 9 din 10 utilizatori care descriu o experiență pe mobil ca fiind utilă sau relevantă ar cumpăra din nou de la brandul respectiv .
Potrivit thinkwithgoogle s-a constatat că o experiență considerată "neutră" este de fapt un motor negativ de cumpărare și recomandare. Atunci când o firmă nu oferă o experiență mobilă încântătoare sau relevantă, aceasta poate afecta percepția asupra brandului său. De exemplu, puteți găsi un anunț pentru zboruri ieftine către Mexic atunci când căutați cele mai bune oferte de zboruri către Florida.
Oamenii se așteaptă ca o companie de turism să le înțeleagă nevoile lor, mai ales dacă au lăsat indicii, cum ar fi comportamentul lor de navigare. Dar chiar mai rău decât să fie neutru sau irelevant este întrerupt.
46% dintre persoanele prezente în studiu spun că nu vor cumpăra din nou o marcă dacă ar avea o experiență mobilă irelevantă.
Oamenii menționează în mod explicit că ferestrestrele de tip pop-up sunt enervante, cele care apar pe tot ecranul și le blochează accesul la conținut. Acestea sunt exemple de experiențe neplăcute și duc la percepții negative asupra barndurile care le folosesc. Agențiile de marketing pot recomandările celor de la Coalition for Better Ads’ standards pentru a vedea ce își doresc utilizatorii atunci când vine vorba de anunțurile mobile.
Consumatorii doresc să aibă controlul asupra conținutului pe care îl consumă. Un brand care nu permite consumatorilor să se simtă împuterniciți ar putea avea de suferit. Pentru o experiență bună a utilizatorului pe mobil trebuie să fi proactiv. Fie că este vorba de viteză, asistență sau relevanță, consumatorii ar trebui să simtă că au controlul la fiecare pas. Aceasta este rețeta pentru o experiență de brand pozitivă, susțin cei de la Google.
Sursa: thinkwithgoogle.com