Luminita Pirvu
Mark Zuckerberg a anunțat public că utilizatorii de Facebook vor avea acces mai mare la postări de la membrii familiei și de la prieteni, în detrimentul paginilor de business și media. Schimbarea va afecta micile afaceri online iar antreprenorii vor fi nevoiți să facă unele modificări în ceea ce privește promovarea pe Facebook.
Practic utilizatorii rețelei sociale vor avea acces la mai multe postări de la membrii familiei și de la prieteni, în defavoarea unui conținut postat de firme, brand-uri și diverse organizații media. Astfel, mai puțini oameni vor vedea aceste tipuri de afișări, dacă acestea nu vor fi promovate contracost.
"Noua modificare a algoritmului de livrare a postărilor în Facebook atrage după sine o nouă scădere a reach-ului organic pentru businessurile care se promovează folosind acest canal. Practic, pentru a avea aceeași expunere ca și până acum, businessurile trebuie să scoată mai mulți bani din buzunar, publicitatea plătita devenind astfel tot mai importantă pentru generarea de trafic și awareness" a explicat pentru StartupCafe, Anabela Luca managing director agenția de publicitate adLemonade.
Potrivit marketerului, afacerile care folosesc promovarea organica prin Facebook, vor mai putea profita de ea doar dacă au un conținut valoros pentru utilizatori și vor reuși să genereze interacțiune reală (fără clickbait, concursuri, like&share etc.)
Și marketerul Cosmin Dărăban, CEO SilkWeb susține că va fi afectată creșterea organică.
"Noua schimbare de la Facebook generează o problemă pe zona micilor afaceri pentru că afișările organice scad, dar nu se elimină. Practic dacă ai un conținut bun mai ești în joc, dar mai puțin fericit decăt înainte pentru că se vor observa scăderi de trafic", explică marketerul.
Asta înseamnă că cei care au afaceri online vor trebui să acorde mai mulți bani pentru promovare pentru că nu va exista o creștere organică iar conținutul nu va mai fi atât de vizibil.
"Vor fi nevoiți să investească mai mulți bani în publicitate pe Facebook atât pentru promovare cât și pentru inovare. Ideea e că trebuie să ai un super conținut la care să reacționeze fanii tăi și tot ei să fie cei care distribuie conținutul, acesta fiind pe urmă mult mai vizibil" explică Dărăban.
De asemenea, cei care fac pe paginile de Facebook concursuri pentru share, like, tag, coment vor fi afectați. "Încă se mai poartă afișări cu call to action la like și share pentru o postare, pentru a intra într-un concurs sau pentru a da tag cuiva interesant de posibilul produs. Cei care fac asta vor fi nevoiți să dea bani că să strângă fani, dacă asta vor, cât și pentru afișarea acestui tip de conținut. Eu consider că cel mai relevant într-o afacere online este traficul, numărul de lead-uri și clienți, nu numărul de fani și interacțiuni", explică marketerul.
Potrivit oficialilor Facebook modificarea algoritmului va avea loc treptat, pe parcursul următoarelor luni.
Totodată vicepreședintele Facebook, John Hegeman a declarat că "publicitatea plătită în rețea NU va fi suferi modificări și nu va fi afectată în vreun fel de schimbări".