Raluca Abrihan
Vizitatorii magazinelor online cumpără cel mai mult în zilele de luni (cu 38% mai mult față de medie) și cel mai puțin în cele de sâmbătă (cu 22% mai puțin), arată o analiză a RTB House. Dacă vânzările cresc forte mult înainte de Crăciun, în zilele de sărbătoare ating cel mai scăzut nivel.
La mijlocul lunii decembrie, popularitatea magazinelor online se diminuează: vizitele scad cu 22%, iar cumpărăturile cu 41%. Imediat după Ajunul Crăciunului, utilizatorii de internet încep din nou să dea click pe reclame, ceea ce indică în mod clar interes pentru ofertele de sezon.
„Creșterea ratelor de click arată clar dorința consumatorilor de a profita de oferte specifice. Cu cât este mai personalizat mesajul, cu atât sunt mai mari șansele să atragă potențialii clienți. Retargetingul și inteligența artificială utilizate de RTB House joacă un rol important aici, întrucât cu ajutorul lor pot fi propuse oferte bazate pe interesele utilizatorilor”, a declarat Cătălin Emilian, RTB House.
În România, utilizatorii accesează magazine online în principal în timpul săptămânii. Cele mai bune rezultate se înregistrează cu o săptămână înaintea Crăciunului: în ziua de luni, accesările cresc cu 21% față de media lunii decembrie. Același trend ascendent poate fi remarcat și în cazul tranzacțiilor: în aceeași zi de luni, procentele cresc cu 75%.
În zilele de Crăciun, românii accesează magazinele online extrem de rar, cu 36% mai puțin față de restul lunii. Iar în ce privește tranzacțiile efectuate, acestea scad cu 56%. Spre deosebire de utilizatorii din alte țări, românii arată cel mai mare interes față de reclame la începutul lunii decembrie.
Deși utilizatorii accesează magazinele online mai puțin în zilele de Crăciun, dau în continuare click pe reclame. Pe 25 și 26 decembrie, utilizatorii dau click pe bannere cu 10-11% mai mult decât media lunii decembrie. Imediat după Crăciun, cumpărăturile efective cresc brusc.