Luminita Pirvu

Pregătirea campaniei de Paști în online pe industrii. Cum te promovezi dacă vinzi fashion, cosmetice, cadouri sau home&deco

Thumbnail

O campanie de marketing reușită de sărbători începe din timp. Magazinele online pot învăța de la marii comercianți și își pot face publicitate eficient fără să aloce sume uriașe de bani sau să plătească specialiști pentru strategia de marketing. Iată câteva sfaturi practice care pun baza unei o campanii eficiente de vânzări în perioada sărbătorilor pascale. 

"Rar se întâmplă să ai o piață unică, în care să nu existe competitori. Cu cât sunt mai mulți pe aceeași nișă, cu atât e mai greu să vii cu ceva diferit care să nu îți taie de tot profiturile - și, după cum am repetat de atâtea ori, bătălia în prețuri nu e niciodată cea mai bună soluție", susține Cosmin Dărăban, fondator al agenției de marketing digital SilkWeb și al platformei de e-commerce Gomag

Marketerul explică pentru StartupCafe care sunt regulile de bază pentru o campanie eficientă și ce tipuri de publicitate se folosesc pe diferite industrii din comerțul online. 

"În primul rând la nivel primar trebuie să fie asigurată buna funcționare a site-ului înainte și pe tot parcursul campaniei de Pasti iar asta va influența în același timp și rata de conversie. Pentru ca un website să fie ușor de accesat și folosit în primul rând trebuie să ținem cont de următoarele lucruri: 

  • asigură-te că pagina de finalizare comandă funcționează impecabil, formularul nu cere informații sensibile, căsuțele pentru termeni și condiții precum și abonarea la newsletter NU sunt bifate automat iar meniul normal de navigare este schimbat cu link-uri spre pagini care stimulează conversia (cum cumpăr, cum plătesc, informații despre retur, testimoniale).
  • verifică pagina și email-ul de confirmare comandă / mulțumire - nu lăsa clientul într-o stare de confuzie, multumește-i pentru comandă și invită-l să îți facă un cont, să te urmărească în Social Media sau să adauge la comandă produse adiționale, înainte ca aceasta să fie procesată
  • analizează-ți site-ul și asigură-te că nu ai erori sau link-uri rupte
  • viteza de încărcare a paginilor (sub 2 secunde) este necesară - site-ul tău trebuie să fie rapid altfel oamenii se plictisesc și pleacă (mai ales pe mobil)
  • afișează numărul de telefon de contact și coșul de cumpărături în partea de sus a paginii, în toate paginile site-ului tău
  • oferă multiple forme de suport / relații clienți (live chat, email, telefon) și asigură-te că ai oameni pregătiți care să răspundă întrebărilor, nelămuririlor și cererilor clienților tăi
  • folosește video și / sau multiple imagini pentru produs, inclusiv funcția zoom - oamenii sunt și așa nesiguri dacă produsul arată exact cum îl prezinți, lasă-i să îl vadă în toate detaliile pentru a le câștiga încrederea
  • folosește multiple elemente de încredere și dovezi sociale - marca de încredere (opinii de încredere, testimoniale, rating la produse, logo-uri pentru certificate și parteneri cunoscuți)
  • răspunde obiecțiilor posibile din mintea clienților - asigură-te că ai pagini puse la punct pentru întrebări frecvente, cum cumpăr, cum plătesc, cum fac retur, garanții etc.)
  • asigură-te că oamenii pot ajunge în orice pagină a site-ului din maximum 3 click-uri", recomandă marketerul.

"Conform statisticilor, industria de fashion și beauty se află în topul preferințelor românilor pentru cumpărăturile de Paști. Sărbătorile pascale coincid cu sezonul de primăvară, moment în care oamenii își înnoiesc garderoba, renunțând la îmbrăcămintea din sezonul friguros și, totodată este o bună ocazie să facă cadouri sau să-și redecoreze casa", susține marketerul Cosmin Dărăban.

Cum te promovezi pe nișa fashion și cosmetice 

  • pregătește bannere specifice pentru noul sezon și încurajează oamenii să-și înnoiasca garderoba
  • organizează o campanie get the look cu postări zilnice de tipul #dailylook pe Facebook sau Instagram (încearcă să folosești un hashtag original pentru tine) folosind imagini cu produsele noului sezon
  • creează o campanie de reduceri de primăvară pentru un anumit tip de produse (ex. floral sau culori pastelate etc.)
  • fă o pre-campanie intensă pe educare - tutoriale, prezentare produse, sfaturi, trenduri sau creează propriul trend prin controversă (ex. De ce sa nu porți jeanși deloc până la vară)
  • Creează un magnet de lead-uri cu un ghid: gen agenda ta de beauty (50 de look-uri pe care le poți face acasă) și promovează-l intens 
  • întreține relația cu lead-urile tale pe email și arată-le clienților tăi cum se vor simți mai frumoși, mai stilați, mai încrezători în sine cu ajutorul produselor tale
  • folosește cu încredere remarketing-ul cu reclame PPC pentru a le aminti oamenilor că te cunosc și le-a plăcut ceva în site

Nișa cadouri

  • segmentează-ți lista cu adrese de email în funcție de criterii demografice, interese și activități precedente în site și trimite newslettere cu idei de produse-cadou diferite pentru fiecare segment în parte
  • folosește elemente vizuale bannere, imagini, video-uri, gif-uri și jocuri de cuvinte
  • organizează un concurs și oferă premii dintre cele mai populare produse pe care le vinzi (poate fi un concurs de tipul “cel mai tare cadou”, “fail cu ouăle de Paști” etc.)
  • folosește gamification (atragând oamenii cu email-uri sau postare pe Facebook): invită lumea să caute ouăle / iepurii / puii de găină / florile ascunse prin site-ul tău pentru a câștiga vouchere sau alte beneficii
  • creează landing page-uri specifice cu cadouri potrivite pentru cupluri, părinți, corporate, cel mai bun prieten etc. și atrage trafic segmentat către fiecare

Nișa home & deco

  • pregătește articole cu idei de pregătire a mesei de Paști, cum să îți decorezi casa de Paști, 10 lucruri care să nu lipsească din casa ta de Paște, cum să îți pregătești masa de Paști în grădină, idei să îți distrezi copiii cu o vânătoare de ouă în grădină etc.
  • anunță campania în Social Media și pe site cu bannere specifice 
  • folosește audiențe personalizate și look like pentru reclamele Facebook Ads de Paști
  • folosește imagini mari, de calitate care să fie atrăgătoare pentru cei interesați de design interior
  • dacă vinzi și produse pentru grădină (eventual și grătare) nu uita de tătici și bărbați - publicul român adoră să iasă afară, mai ales când e implicat și un grătar 

"Orice magazin online poate pune în practică două trei idei din cele menționate mai sus. Ideea este să facă ceeace pot, după care să măsoare impactul și să treacă la elemente și activități mai avansate și tot așa", subliniază marketerul. 
 

Parallax

Vizualizari
804
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri