Luminita Pirvu

Cum să-ți crești vânzările folosind evenimentele calendaristice din 2018

Thumbnail

Anul 2018, ținând cont și de evenimentele sportive, va fi plin de posibilități ceea ce va permite afacerilor și magazinelor online să atragă clienți noi sau să-și consolideze relația cu cei vechi. Acestea pot planifica din timp și pot valorifică aceste oportunități, prin utilizarea datelor existente despre preferințele utilizatorilor în campaniile de retargetare. Iată evenimentele cu cel mai mare potențial de anul acesta și câteva recomandări pentru a atrage avantaje pentru brandul tău.

Creșterea vânzărilor online va continua să domine obiectivele marketerilor în 2018. Un raport recent realizat de E-commerce Foundation anticipează că vânzările online vor atinge suma de 2774 de miliarde de dolari la nivel global. În acest context pregătirea unui calendar de comerț online pentru departamentele de marketing și vânzări e o mișcare prin care și micile afaceri online pot ajunge cu un pas în fața brandurilor mari, potrivit unei analize RTB House. 

Evenimentele sportive pot aduce campanii consistente

În 2018, se așteaptă un nou record care va fi atins de comerțul online și asta pentru că vor avea loc Jocurile Olimpice (Pyeongchang, Coreea de Sud) iar în vară, Cupa Mondială Fifa (Rusia). 

De altfel, evenimentele sportive aduc trafic de la publicul pasionat și generează vânzări remarcabile în cumpărarea de electronice (în special televizoare). De asemenea, și piesele vestimentare, echipamentele sportive, cosmeticele, băuturile în ediții speciale, branduite cu echipele care concurează sunt foarte căutate. Cresc substanțial și comenzile online de mâncare cu livrare la domiciliu, atrag atenția cei de la RTB House..

Multe magazine online pregătesc campanii și oferte complexe în preajma acestor evenimente. Totuși, activitățile dau cele mai bune rezultate dacă sunt adaptate pentru fiecare canal, oferind clienților o experiență completă. De asemenea, campaniile de retargeting livrează conținut publicitar personalizat fiecărui client, relevant pentru obiceiurile acestuia.

De exemplu, ofertele legate de Jocurile Olimpice de iarnă pot da prilejul pentru campanii creative, cu reprezentări grafice legate de acest eveniment, dar cu recomandări de produse pentru uz obișnuit. Recomandările pe rețelele sociale și prin newslettere pot fi extrem de potrivite în aceste tipuri de campanii, făcându-le vizibile, coezive și eficiente.

Sărbătorile tradiționale și loializarea clientului

Shoppingul online “explodează” în perioada sărbătorilor. În România, cele mai profitabile sărbători pentru sectorul comerțului online sunt Crăciunul și Paștele. Înaintea celor mai mari sărbători, clienții lansează căutări temeinice în magazine, pentru a găsi cele mai potrivite cadouri. Profilul de cumpărător suferă mici schimbări, în primul rând pentru că oamenii caută review-uri și inspirație, apoi pentru că nu caută produse pentru ei înșiși și nu în ultimul rând pentru că ajung inclusiv în magazine care nu corespund intereselor personale în mod normal.

În aceste perioade, magazinele vor să ajungă la cât mai mulți clienți potențiali cu putință, cu scopul de a-i converti în cumpărători fideli. Cu un motor de retargeting, marketerii pot plănui campanii foarte eficiente dedicate acestui grup de utilizatori. 

De exemplu, obiectivele specifice ale campaniilor și targetul de profitabilitate pot fi aplicate diferit pentru segmente diferite de utilizatori, sporind eficiența și optimizând reach-ul. De asemenea, campaniile creative pot să contribuie și la brand awareness.
 

Evenimentele speciale duc la anticiparea intențiilor clienților

Evenimentele speciale contribuie la creșterea remarcabilă a valorilor de vânzare în sectorul comerțului online. Fie că e vorba de zile de naștere, aniversări sau sărbători mai mici, acțiunea de cumpărare de cadouri pentru cei dragi va fi mereu o oportunitate pentru branduri.

Consumatorii din toată lumea petrec mult timp și sunt dispuși să aloce sume mari pentru a găsi cadourile perfecte de Valentine’s Day (14 februarie), Ziua Femeii (8 martie), Ziua Copilului (1 iunie) și nu numai. 

Analizele experților arată că, în fiecare an, clienții alocă un buget și mai mare pentru aceste ocazii. Pentru că fiecare utilizator își dorește să găsească acele cadouri speciale, cu o tușă cât mai personală, reclamele personalizate îi pot fi extrem de utile. Marketerii se bazează pe segmentarea utilizatorilor în funcție de intențiile de cumpărare, bazându-se pe căutările acestora. O campanie ingenioasă care să aibă în centru produsele respective are toate șansele să genereze vânzări, fără să fie investite bugete cu mult mai mari.

Promoțiile de sezon recâștigă clienții

Evenimentele precum Black Friday sau Cyber Monday au un succes global pentru sectorul e-commerce. Aceste tipuri de ocazii deschid oportunitatea pentru antreprenori să se reconecteze cu clienții vechi, care poate le-au vizitat magazinele cu mult timp în urmă. Cu ocazii speciale și promoții atrăgătoare, este posibil ca aceștia să își dorească din nou să facă achiziții. Proprietarii magaginelor online trebuie să țină cont de faptul că oamenii care fac cumpărături în aceste perioade cu reduceri substanțiale nu sunt interesați exclusiv de ofertele noi. 

Deseori, clienții vizitează un site și revin pentru a face o achiziție doar când văd prețul redus. Astfel, clienților trebuie să le fie reamintite produsele care le-au atras atenția. De asemenea, prin utilizarea tehnologiilor de retargeting, oamenii de marketing pot crește eficiența campaniilor după evenimente precum Black Friday. Pot oferi conținut publicitar care să reprezinte produse complementare celor achiziționate anterior. Pe termen lung, relația cu clientul poate deveni mai solidă astfel.

Parallax

Vizualizari
566
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri