Luminita Pirvu
Pentru comercianți, luna decembrie este una dintre cele mai profitabile luni din an. De altfel românii alocă bugete consistente pentru sărbătorile de iarnă destinate atât cadourilor dar și meselor festive.
În mediul urban, 91% dintre români chestionați de Mednet Marketing Research Center și-au declarat intenția de a face cadouri de Moș Nicolae, potrivit unui comunicat transmis de compania care a realizat cercetarea.
Pe primul loc în lista de cadouri pentru Moş Nicolae sunt dulciurile - 72,5%, urmate de jucării - 45,3% şi articolele de îmbrăcăminte/încălţăminte - 40,3% potrivit studiului Mednet.
La acestea, se adaugă fructele - 39%, cosmeticele/parfumurile -38% sau cărţile - 24,5%. De asemenea, au fost menţionate şi cadouri precum bijuterii - 24%, electrocasnice - 13%, smartphone/tabletă - 7.5% sau excursii/călătorii - 4%.
Studiul a constatat că, atunci când nu au au inspirație pentru cadouri, unii dintre respondenți au spus că oferă și bani (4,4%).
Bugetul alocat cu această ocazie variază: 44% dintre cei chestionați susțin că vor cheltui între 100 și 250 lei, 31% ar cheltui între 250 și 500 de lei și 16% peste 500 de lei.
Studiul a fost realizat online, pe un eşantion reprezentativ la nivel național urban (orașe mici – sub 30.000 locuitori, orașe mijlocii – 30.000-100.000 locuitori, orașe mari – peste 100.000 locuitori) în perioada 24 – 29 noiembrie 2017.
Au fost intervievate prin metoda CAWI (Computer Assisted Web Interviewing) 882 de persoane cu vârsta cuprinsă în intervalul 18 – 65 ani, se arată în comunicatul companiei.