Luminita Pirvu
Gigantul american a început treptat să blocheze în Chrome reclamele considerate intruzive. Mai exact un site care afişează una sau mai multe reclame din categoriile considerate intruzive, va avea blocate toate reclamele, inclusiv cele acceptabile. Măsurile se vor aplica și pentru reclamele furnizate de Google dacă acestea nu se vor supune noilor reguli.
Coalition for Better Ads este structra prin care se clasifică reclamele acceptabile sau cele intruzive, structură din care fac parte atât companii de tehnologie, precum Google şi Facebook, dar şi unele dintre cele mai importante instituţii de presă, relatează agenția news.ro.
Popup-urile, prestiţialele (reclamele care se încarcă înaintea conţinutului şi-l acoperă), reclamele care acoperă mai mult de 30% din ecran, clipurile video cu sunet care pornesc singure – sunt câteva dintre tipurile de reclame care sunt acum blocare în Chrome, atât pe desktop, cât şi pe mobile.
Atenție un site care afişează una sau mai multe reclame din categoriile considerate intruzive, va avea blocate toate reclamele, inclusiv cele acceptabile.
Totodată, nu se va ţine cont de reţeaua care livrează reclamele, iar acestei reguli se supun inclusiv reclamele furnizate de Google. Cu alte cuvinte, şi site-urile care au reclame prin AdSense sau DoubleClick se pot trezi cu reclamele blocate, dacă cel puţin una dintre acestea încalcă noile reguli.
Noul sistem de blocare a reclamelor din Chrome a fost activat joi,15 februarie pentru început în Statele Unite şi Europa de Vest, urmând să fie aplicate în curand și în restul regiunilor.
Google spune a anunţat încă de anul trecut că va bloca reclamele intruzive în Chrome.