Catalin Jilavu
Black Friday este o oportunitate mult așteptată pentru a dezvolta vânzări masive în magazinul tău online. Fie că este construit cu woocomerce, magento, prestashop sau alte platforme în care ai încredere, recomandările noastre te vor ajuta să îți pregătești cu succes site-ul pentru această zi ca să facă față valului de vânzări accelerate.
1. Anunță-ți clientii din timp, 1-2 săptămâni,pe toate canalele, că pregătești oferte speciale de Black Friday: comunicat de presă, articole pe blog, articole în site-uri de profil, articole scrise de bloggeri cu influență, mesaje în social media, campanie de newsletter. Pregătește un mesaj specific pentru clienții care îți cunosc deja produsele, dar și pentru aceia care nu au auzit încă de tine dar sunt vânători avizi de reduceri.
2. Creează-ți o identitatea vizuală de impact pentru această campanie: începând cu bannerul pe care îl găsește clientul pe site-ul tău, cover-ul și mesajele pentru canalele social media și orice alte mijloace de promovare, elementele vizuale să fie unitare.
3. Creează un landing page special pentru această perioadă: cu design-ul care respectă identitatea vizuală a campaniei și cu reducerile marcate în mod vizibil. Și această pagină trebuie optimizată SEO, folosind cuvintele cheie cele mai căutate în această perioadă (cuvintele cheie din nișa ta, numele brandului alături de Black Friday 2017)
4. Acordă o atenție sporită paginilor de produs: mesajul de cumpărare să fie cât mai clar exprimat fără alte elemente care să distragă atenția cumpărătorului. Sugerează alte idei care au legătură cu produsul căutat pentru upselling sub forma Te-ar mai putea interesa și.... Clienții care au comandat acest produs au fost interesați și de...
5. Pregătește pagina de finalizare a comenzii: elimină orice element inutil pentru a te asigura de succesul procesului de vânzare. Dar păstrează sau adaugă (dupa caz) elemente convingătoare pentru clienții noi și grăbiți. Identitatea vizuală să fie vizibilă (logo, culori), garanția pe care o oferi (ex. 30 de zile posibilitatea de a returna produsul) și date importante referitoare la transport (ex. transport gratuit pentru o anumită sumă, zonă).
6. Asigură-te că site-ul tău este pe mâini bune, găzduit la un serviciu hosting de calitate maximă. Suportă trafic maxim fără căderi neașteptate? Se încarcă suficient de rapid? (în mai puțin de 2 secunde) Scuzele nu-și au locul cu această ocazie și nu aduce înapoi clientul nemulțumit.
7. Securitatea este un aspect care nu poate fi neglijat. Ia toate măsurile necesare pentru ca datele clienților care au făcut comenzi să fie în siguranță. Site-ul tău are certificat SSL și IP dedicat? Site-ul tău are un procesator de plăți de maximă încredere?
8. Nu neglija suportul oferit clienților. Pregătește canale de comunicare multiple care să țină legătura cu clienții grăbiți: la telefon, pe email sau social media legătura să fie promptă și de calitate.
9. Dezvoltă campanii de email marketing pentru clienții existenți: înainte de sezonul reducerilor cu invitația de a intra pe site și câteva produse atractive care vor beneficia de reducere atractivă. În timpul campaniei cu mesaje atractive și un Call To Action convingător, dar creativ și prietenos. Pentru cei care au lăsat comanda incompletă, trimite-le un mesaj care să-i ajute să ducă la bun sfârșit procesul de cumpărare.
10. Nu în ultimul rând, dar îți amintim în treacăt, știind că te-ai gândit deja și nu ai lăsat pe ultima sută de metri acest aspect: site-ul este adaptat, funcțional și se încarcă rapid pe diverse versiuni de ecrane de la cele mai mici la cele ultra wide.
Sperăm ca recomandările noastre să-ți fie utile pentru a demara o campanie Black Friday profitabilă pentru business-ul tău și pentru a dezvolta relații de încredere cu clienții tăi dincolo de această perioadă efervescentă.