Raluca Abrihan

Nişa produselor tradiționale româneşti: 3 tineri au lansat un târg online unde meşteşugarii îşi vor putea vinde produsele

Imagine principala
produse traditionale

Trei tineri antreprenori au lansat o platformă online prin care vor să faciliteze accesul micilor producători locali de produse artizanale la o piață de desfacere mai mare. În primă fază site-ul funcţionează pe principiul unui magazin online, urmând să fie implementată curând si si o secţiune de tip marketplace, prin care meșterii să își poată vinde direct produsele.

 

Investiţia în lansarea plaformei Învie Tradiția a fost de 25.000 de euro - costuri de branding, website, echipamente și stocuri de produse. Dar, echipa proiectului estimează că această investiție va fi recuperată în a două jumătate a anului 2018.

 

Proiectul Învie Tradiția a fost fondat de trei membri cu experiență în online, branding și design: Cosmin Cucoș, Alexandru Alucăi (Rocky) și Alexandru Gavril (Gav). Cei trei nu sunt la prima afacere pe care o construiesc împreuna. În urmă cu patru ani ei au fondat Promocrat, o agenție de creație și marketing digital pentru startup-urile din România și nu numai.

”După mai multe proiecte în zona de Martech, Content Creation și Event Planning, a venit și momentul pentru eCommerce. Dar orice business are nevoie de o cauză. Orice start-up are nevoie să aducă un plus de valoare lumii în care trăim, să fie semnificativ și să reușească la sfârșitul zilei să pună un zâmbet de mulțumire pe chipurile clienților.

Pot să spun că vedem în jurul nostru multe companii cu inițiativă care vor să creeze o punte de legătură între lumea în care trăim și cea digitală. Împreună cu echipa, am decis că merită să încercăm să mergem și mai departe de atât, să creem o conexiune fizică, digitală, chiar și spirituală între prezent și trecut, între modern și tradițional. Am pornit într-o călătorie captivantă alături de o echipă și, sperăm noi, o piață care își doresc să Învie Tradiția”, spune Cosmin Cucoș, co-fondator Învie Tradiția.

 

Cum funcţionează acest târg online

 

În această etapă inițială, funcționăm pe principiul unui magazin online. Ne aprovizionăm cu stocuri de la meșteri și vindem produsele prin magazinul online, cu un adaos care acoperă costurile logistice, de promovare și salariile. Avem două puncte de aprovizionare și livrare, unul în țară și unul în București.

Faza a doua a proiectului constă în implementarea unei secțiuni de marketplace, prin care meșterii să își poată vinde direct produsele. Din punct de vedere tehnic, platforma este deja pregătită și are toate funcționalitățile, însă dezvoltarea în această direcție va începe abia de anul viitor. În 2017 ne dorim să stabilizăm activitatea magazinului online – explică fondatorii companiei.

 

La momentul lansării, Învie Tradiția oferă peste 800 de produse lucrate cu dibăcie și migală de către meșteri populari din întreagă țară şi se vrea a fi un magazin online care acoperă toate zonele cu specific ale României.

Am găsit produsele colindând țara timp de un an, bătând la multe porți și întrebând. Am pornit de la zonele mai cunoscute, cum ar fi Horezu sau Marginea, iar meșterii de acolo ne-au recomandat alți oameni, și așa mai departe.Asta e o dovadă că nu există competiție între meșteșugari, ci mai degrabă un simț al comunității. Oamenii își respectă munca și se susțin între ei, iar noi vrem să îi ajutăm să ducă valorile acestea mai departe” , a mai adăugat Cosmin Cucoș, co-fondator.

În prezent, cele mai multe obiecte provin din zonele Bucovina, Bran, Horezu, Prahova, Corund și Marginea. În curând, urmează noi parteneriate cu meșteșugari din zona Argeșului, pentru ceramică, și din Baia Mare și Neamț, pentru covoare și țesături tradiționale.

Până la finalul anului, târgul virtual își propune să cuprindă 1500 de obiecte, mai explica fondatorii site-ului.

Colecția nu include produse de serie, ci doar obiecte unice, lucrate manual sau cu utilaje mici, prin metode specifice transmise de-a lungul generațiilor.

Pentru noi este importantă relația pe care o avem cu meșteșugarii. Cum în țară nu mai sunt foarte mulți meșteri, procesul de selecție este mai puțin laborios, fiind concentrat mai degrabă pe valorile pe care le împărtășim. Este important să ne înțelegem fiecare rolul în procesul acesta de a păstra și aduce produsele autentice în vremurile actuale. De multe ori, artizanii sunt copleșiți de ceea ce implică promovarea și de aici vine rolul nostru, de a-i ajuta să devină mai vizibili față de produsele care imită artă tradițională, mai spun reprezentanţii târgului online.

 

Despre nişa produselor tradiţionale

 

Încă nu putem vorbi de o piață foarte bine conturată. În ceea ce privește cererea, un element definitoriu ar fi faptul că oamenii în general caută să achiziționeze produse autentice.

O componentă importantă a pieței este zona de turism. Aici, din păcate, avem de-a face cu o piață inundată de produse de import, majoritatea din Asia, care imită obiectele autentice. Acest lucru creează o imagine negativă în rândul turiștilor-oamenii caută un obiect cu valoare simbolică, însă de multe ori ajung acasă cu un suvenir banal, de serie.

În ceea ce privește ofertanții, există câțiva meșteri artizani care și-au creat și oportunități de desfacere, în special în zonele cu potențial mare turistic. Cât despre intermediatorii care vând către zona de retail, cred că aceștia pun accentul exclusiv pe preț, devalorizând munca meșteșugarilor, care este mai degrabă speculată în acest caz.

Totuși, pespectiva este una bună. În ultimii ani, cererea pentru produse autentice este în creștere și credem că mecanismele de autoreglare a pieței vor funcționa în sensul stimulării unui comerț echitabil și menținerii meșteșugului tradițional – spun fondatorii startup-ului.

Parallax

Vizualizari
3625
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri