Claudiu Zamfir
O serie de start-upuri est-europene de tehnologie, majoritatea din Polonia, care au intrat într-un accelerator de afaceri recent, arată care ar fi anumite tendințe în zona aceasta de afaceri.
300 de startupuri din 30 de țări s-au înscris la competiția PwC Startup Collider, din Polonia. Dintre acestea,săptămâna trecută, juriul a selectat 12 idei de afaceri pentru lista scurtă a celor care vor putea fi incluse în acceleratorul de afaceri al companiei de consultanță PwC.
Lista celor 12 „norocoși”, transmisă StartupCafe.ro, de către organizatori:
AlphaBlues (Estonia). Este o soluție bazată pe chat-bot cu inteligență artificială (AI), care se concentrează pe înțelegerea textului liber scris de om, din care extrage semnificații importante. Motorul AI procesează textul, deduce la ce se referă și creează răspunsul cel mai adecvat în funcție de propria bază de cunoștințe. Produsul poate procesa și răspunde la chat-uri cu o largă varietate de canale, cum ar fi Facebook, și permite conectarea la majoritatea platformelor de suport CRM (sistem de gestiune a relaíei cu clienții) și de asistență pentru clienți.'
Apzumi Spatial (Polonia). Creează un set de instrumente de realitate augmentată îmbunătățită cu inteligență artificială, care face procesele industriale mai precise și mai eficiente. Firma combină înțelegerea nevoilor industriale, experiența și funcționalitățile realității augmentate într-o soluție complexă, dar flexibilă. Cele mai comune domenii de îmbunătățire includ procesele educaționale, asistența pentru lucrătorii liniei de asamblare, logistică sau prototipuri.
bNesis (Polonia) ajută la alegerea celor mai bune sisteme de punctare și combinarea acestora într-o platformă de analiză a creditelor, care poate analiza date din conturile clienților, sporind rata de precizie a creditării cu 5-7%. Ideea ar permite băncilor să analizeze datele din conturile de debit și de credit, de comerț online, precum și din conturile de social media ale solicitantului de credite, cu ajutorul sistemelor de punctare multiplă care funcționează simultan.
Cyberus Labs (Polonia) dezvoltă o platformă de autentificare universală, multifactorială, care se dorește simplă și sigură. Sistemul îmbină caracteristicile-cheie de securitate care împiedică atacurile de tip phishing și atacurile de tip "man-in-the-middle" - cele mai frecvente metode de atacuri ale hackerilor.
Edward.ai (Polonia) folosește interfața conversațională combinată cu algoritmi de învățare automată pentru a completa informațiile în CRM și a trage concluzii despre clienți. Edward.ai lucrează pe baza datelor actuale, integrându-se în procesele existente pentru a ajuta la gestionarea clienților și a canalelor de vânzări.
HousePrice.AI (Marea Britanie) este construit în jurul tehnologiilor de Big Data și Machine Learning. Acesta face evaluări rapide, obiective și cuantificabile în timp real. Soluția este eficientă din punct de vedere al costurilor și permite clienților să gestioneze creativ informațiile pentru evaluare, mai degrabă decât să le compileze pur și simplu. Variabilele pot fi personalizate pentru a include date sociale, de mediu sau macro / microeconomice. Houseprice.AI își recalibrează variabilele pentru a "învăța" din date reale actualizări automate de evaluare, declanșate de noi intrări.
MintCloud (Polonia) este o platformă de marketing de loialitate care utilizează algoritmi avansați de recunoaștere optică a caracterelor (OCR) și Machine Learning, impulsionând cumpărătorii să viziteze magazinele mai des și să cheltuie mai mult. Datorită tehnologiei de procesare a bonurilor fiscale, aplicația introduce un sistem de puncte de loialitate după scanarea bonului fără să fie nevoie de integrarea sistemelor de plată cu cardul (POS). Aplicația îi ajută și pe consumatorii finali să economisească și să-și controleze bugetul și le oferă promoții care se potrivesc profilurilor lor individuale.
TakeTask (Polonia). Se dorește un fel de UBER al ofertelor de lucru ocazionale. Startup-ul oferă o soluție pentru companiile mari și pentru firmele mijlocii, cu forța de muncă dispersată din punct de vedere geografic. Soluția ajută firmele să-și îndeplinească anumite sarcini prin gestionarea eficientă a sarcinilor atât pentru angajați, cât și pentru comunitățile externe. Cu aplicația de gestionare și training a TakeTask, utilizatorul folosește smartphone-ul pentru a primi sarcini de la sediul central și pentru a raporta stadiul lucrărilor, ceea ce duce la o mai mare eficiență, flexibilitate și scalabilitate.
Talkin 'Things este un startup deschis în SUA de o echipă din Polonia. Oferă un sistem global de ambalare inteligentă, bazat pe tehnologia near-field communication (NFC). Integrarea etichetei NFC cu ambalajul produsului le permite brandurilor să se protejeze împotriva contrafacerii sau înlocuirii conținutului, comunicând și interacționând cu consumatorii cu privire la informații importante despre produse.
Vintom (Polonia) este un serviciu de automatizare a proceselor de vânzare către propria bază de clienți, folosind videoclipuri individuale de circa 60 de secunde. Datorită unei tehnologii de personalizare a videoclipurilor, comunicarea cu clientul se realizează într-un mod direct și interactiv.
Aplazame (Spania). Se vrea o soluție rapidă de credite fără riscuri pentru cumpărături online. Este o metodă de plată simplificată, sigură și flexibilă, integrată la checkout-ul de comerț electronic. Acesta înlesnește finanțarea pentru a stimula vânzările, pentru a crește valoarea medie a comenzii, pentru a îmbunătăți ratele de conversie și pentru a ajunge la mai mulți clienți.
d'Tective (Cehia). Potrivit organizatorilor competiției, startupul oferă o soluție bazată pe tehnologiile de advanced cleaning și machine learning, care colectează date privind ofertele din UE, pentru a efectua potrivirea de înaltă calitate a ofertelor potențiale - bazată pe istoricul unei companii, al concurenților acesteia etc.