Raluca Abrihan
Startup-ul Breslo.ro – cel mai mare marketplace de handmade din România are un nou manager, Andrei Dumitrașcu, care vine după o experienţă de peste 10 ani în multinaționale precum PepsiCo sau Danone.
Breslo.ro, platforma lansată în urmă cu 10 ani, a încurajat dezvoltarea mişcării handmade autohtone şi găzduieşte o rețea online cu peste 200.000 de membri înregistrați - creatori de handmade, consumatori de design local și furnizori de materiale pentru meșteșugărit.
Marketplace-ul Breslo este o afacere de familie lansată în 2008 de soţii Luigi şi Ruxandra Meclea.
“In anul 2008 am lansat Breslo, într-o piată în care cuvântul marketplace era asociat, în cel mai bun caz, cu site-urile de anunțuri și cuvântul handmade era inexistent”, spune Luigi Meclea, absolvent de Politehnica, programator şi antreprenor online.
Printre site-urile în care antreprenorul a mai fost implicat se mai numără: iComunicate.ro, LecturiBune.ro, Egenda.ro (platformă de rezărvări pentru restaurante), WedList.ro sau FashionHunt.ro.
Andrei Dumitrașcu preia atribuţiile de conducere pentru breslo.ro, fiind responsabil de dezvoltarea și implementarea strategiei de dezvoltare a companiei. El are o experiență de peste 10 ani în FMCG. Din 2016 a fost responsabil cu dezvoltarea brand-urilor de băuturi din cadrul PepsiCo Romania, din poziția de Marketing Manager, anterior având în responsabilitate brand-urile de food ale aceleiași companii. Absolvent al Academiei de Studii Economice din București, Facultatea Economie Generală (2001-2005), Andrei Dumitrașcu a urmat un Master la Universitatea Paris XII Val de Marne având specialitatea Dezvoltarea și Administrarea Companiei (2008-2009).
“Comparativ cu experienta mea anterioara, un business antreprenorial este mai provocator. Trebuie să fii la curent cu tot ce este nou în domeniu, să fii conectat permanent cu partenerii tăi dar şi cu clienţii marketplace-ului. Este un exerciţiu permanent de echilibru şi atenţie, care trebuie să rămână axat pe obiectivele tale. Iar asta îmi place. Când am discutat cu Luigi prima dată despre acest proiect, intenţia lui era de a face un transfer de know-how din zona corporatistă în zona antreprenorială locală. Iar astăzi suntem împreuna, aici, dezvoltând mai departe marketplace-ul creatorilor de handmade din România”, spune Andrei Dumitrașcu.
Marketplace-ul a listat de-a lungul timpului peste 1,8 milioane de produse handmade, realizate de producători români.