Adi Iacob
Blockchain-ul este o tehnologie existentă de aproximativ nouă ani și are deja un impact important asupra economiei mondiale.
Când vine vorba de tranzacții care implică bani, eliminarea intermediarilor nu este eficientă numai din punct de vedere al costurilor, ci și mult mai sigură, fapt dovedit de multe ori.
Dincolo de criptomonede există o întreagă gamă de startup-uri care lucrează pentru a revoluționa industria blockchain.
Dacă intenționați să investiți bani și timp în ofertele inițiale de monede sau în startup-urile bazate pe tehnologia blockchain, iată câteva exemple de startup-uri care folosesc tehnologia blockchain.
Datorită internetului, tranzacțiile monetare online au devenit convenabile și rapide. Există, totuși, o mare parte a populației lumii care încă nu dispune de o conexiune de internet fiabilă, în timp ce realitatea situației rămâne că toți trebuie să ne ocupăm de bani.
Blockchain-ul folosește un mod descentralizat de confirmare a tranzacțiilor. Acesta permite ca plățile să fie verificate și confirmate, astfel încât să nu existe plăți duble sau plăți pierdute, fără a exista o autoritate centralizată. Prin urmare, această tehnologie sprijină o extindere a serviciilor bancare către cei care sunt în prezent opriți din economia digitală din cauza infrastructurii bancare existente.
Un exemplu de startup din această gama este HumanIQ, o aplicație mobilă securizată, care este gratuită pentru descărcare, și care permite transferul de bani în întreaga lume, chiar și cu puțină conexiune la internet.
Aplicațiile pentru chat sunt un mare contribuitor la consumul de date. Potrivit informațiilor prezente pe site-ul companiei, aplicația Humaniq deține un sistem de chat descentralizat, ceea ce înseamnă spre deosebire de aplicațiile de mesagerie, mesajele sunt criptate și nu rulează de pe un server centralizat. În schimb, Humaniq oferă chat-uri, precum și servicii bancare descentralizate, astfel încât utilizatorii să își dețină datele și conversațiile lor, iar tranzacțiile să fie private. Dezavantajul potențial este că sincronizarea cu Blockchain-ul ar putea să mănânce 300MB din date pe lună, în schimb, mesajele nu necesită mai mult de 10MB de date pe lună.
În afară de trimiterea și primirea de bani, blockchainul a început deja să producă o mulțime de schimbări în diverse domenii, în special în sectorul investițiilor.
Tranzacționarea activelor și realizarea de investiții în industriile viitoare este cu adevărat importantă pentru oamenii de afaceri, iar tehnologia blockchain ajută la adăugarea unui alt nivel de securitate la întreaga procedură.
Brickblock este o platformă de tranzacționare a activelor, care permite anumitor deținători de monedă digitală să investească în active din lumea reală, cum ar fi fondurile imobiliare sau monedele. Tranzacțiile sunt securizate și transparente în registrul de blocuri și comerțul este liber de restricții geografice. Echipa care lucrează în spatele platformei caută fonduri prin intermediul unei ICO care a început pe 31 octombrie.
De asemenea, BlockEX, o platformă digitală de schimb de active bazată pe tehnologia DAxP (Digital Asset Exchange Platform), face mai ușoară cumpărarea și vânzarea de active digitale în diferite părți ale lumii. Platforma deține instrumente pentru servicii de creare a activelor, decontare a tranzacțiilor, tranzacții autorizate și raportare automată.
Comerțul online prin tehnologia blockchain ar fi un lucru interesant. E-commerceul ar putea folosi multe proprietăți ale registrului de blocuri pentru a îmbunătăți complet modelele existente.
Cea mai evidentă îmbunătățire sunt taxele reduse. Sistemul financiar actual include oamenii de mijloc prin care mărfurile ajung de la comercianți la clienți.
Toți acești oameni de mijloc doresc o reducere a taxelor, iar unul dintre avantajele pe care le aduce blockchain-ul este faptul că taxele cărților de credit dispar. Există o taxă pe care o plătiți când cumpărați și vindeți ceva pe internet astăzi. Poate că nu sună prea mult câteva puncte procentuale, însă în cazul sumelor mari de bani situația se schimbă.
O altă mare proprietate a blockchain-ului sunt plățile programabile, care oferă anumite garanții. Companiile cu mai multe miliarde de dolari există tocmai pentru a garanta că banii sunt mutați dintr-un cont în altul numai atunci când sunt îndeplinite anumite condiții, cum ar fi atunci când un produs cumpărat online a fost livrat. Companii precum PayPal, de exemplu, există doar datorită acestei nevoi.
Tehnologia blockchain este o serie de linii de cod și ca atare aceste taxe nu există. Acest lucru oferă beneficii oricui face afaceri online, dar mai ales celor din categoria e-commerce.
Ca exemplu al acestui tip de tranzacție, un client ar putea cumpăra ceva utilizând portofelul digital. Numai atunci când produsul a ajuns la destinație și compania de livrare trimite mesajul de confirmare, banii vor fi eliberați în portofelul comerciantului. Tot acest lucru s-ar întâmpla cu aproape nici un cost pentru comerciant sau cumpărător sau intermediari.
Economia nu este singurul lucru pe care tehnologia blockchain o poate transforma.
Registrul de blocuri poate fi utilizat pe o varietate de fronturi diferite pentru a face totul, de la salvarea planetei la alegerea viitorului președinte mai simplu și sigur.
Bitcomo este o rețea de marketing descentralizată pentru ofertele inițiale de monede (ICO) și contracte smart. Folosind tehnologia blockchain, ei urmăresc să construiască o piață digitală care să faciliteze rețeaua securizată pentru cumpărătorii media. Bitcomo Marketing Token (BM) este criptomoneda creată de companie și care operează direct între agenții de publicitate, editori și cumpărătorii de media (ICO-ul lor a fost lansat pe 28 octombrie, potrivit publicației americane Forbes).
Energi Mine, o piață descentralizată a energiei care utilizează tehnologia inteligenței artificiale și tehnologia blockchain pentru a-și ajuta clienții să își conserve energia. Compania a fost fondată în 2016 și a așteptat un an întreg pregătindu-se să lanseze oferta inițială de monede.
Problema ICO-urilor este că există atât de multe încât adesea este greu de decis care dintre acestea merită investiții.
Există multe idei luminoase în lumea startup, dar puține ajung la fructificare. Există situații practice care trebuie luate în considerare și răbdarea este un lucru rar în rândul antreprenorilor. Ofertele monetare inițiale sunt, de asemenea, destul de noi, ceea ce face deosebit de dificil să știm pe care să le încredem și pe care să le evităm.
Surse: Forbes, Hackernoon, TechCrunch, Wired