Raluca Abrihan
Lanţul de cafenele 5 to go este un startup românesc lansat de doi tineri antreprenori, Radu Savopol și Lucian Bădilă, iar sub acest brand funcţionează, în prezent, 60 de cafenele dintre care 95% sunt francize, cel mai recent lansate fiind cele din Timişoara. Cât trebuie să plătească cei care vor să obţina o astfel de franciză şi cum funcţionează aceasta.
Fondatorii 5 to go au semnat săptămâna trecută contractele de francizare pentru 3 locații în Timișoara, prima urmând a fi deschisă în luna septembrie a acestui an. Celelalte două cafenele urmează a fi lansate în decurs de un an, toate sub același management, potrivit anunţului facut de startup.
În momentul de faţă pe piaţă există 60 de cafenele dintre care 95% sunt francize, arată reprezentanţii startup-ului. Prima cafenea din acest lanţ - Lahovari, Bucureşti şi cea mai mare cafenea 5 togo Concept Store – Buzesti, Bucureşti sunt ale celor doi fondatori, Radu Savopol şi Lucian Bădilă, celelalte funcţioneză în regim de franciză.
Costul total pentru a obţine o franciză 5togo este între 15.000 – 20.000 de euro, în funcţie de mărimea spaţiului, iar acest cost asigură predarea noii locaţii 5togo la cheie (complet amenajată şi utilată).
“Cererile de franciză sunt foarte mari, de aceea există nişte etape preliminare eliminatorii pentru potenţialii francizaţi, apoi o etapă finală - tip interviu şi în cel din urmă semnarea contractului, dar aceasta doar în momentul în care francizatul prezintă spaţiul potrivit şi obţine acordul 5togo pentru acel spaţiu”, mai spun reprezentanţii 5togo.
Startup-ul a fost lansat în 2015, iar afacerea în regim de franciză a acestuia vizează toate orașele din țară cu peste 50.000 locuitori, potrivit fondatorilor lui. Taxa de franciză este de 4.500 euro + TVA, dar ea este inclusă în costul total. Contractul se semnează pe o perioadă de 5 ani. Francizatul mai achită: o taxa de 4% din cifra de afaceri +TVA (redevenţe) şi o taxă 1,5%+TVA pentru activităţi de marketing şi promovare.