Raluca Abrihan
Google a anunţat extinderea programului Atelierul Digital prin deschiderea a 6 hub-uri regionale în colaborare cu instituţii universitare din ţară. Aceste hub-uri au ca scop conectarea mediului universitar cu cel de business, oferind studenţilor pregătirea practica în antreprenoriat şi marketing digital. De asemenea, IMM-urile pot cere prin intermediul acestor hub-uri consultanţă în domeniul online.
Cele 6 hub-uri regionale vor activa in universitati din Bucuresti, Cluj, Iasi, Timisoara, Constanta si Brasov.
Hub-urile vor juca un dublu rol: vor sprijini startup-urile prin oferirea unui spatiu de munca colaborativa pentru studentii antreprenori, din universitatile in care au fost lansate, precum si prin sesiuni de pregatire in domeniul business-ului si competentelor digitale. In al doilea rand, hub-urile vor constitui un spatiu de intalnire intre studenti si IMM-urile locale.
Un grup de consultanti digitali va oferi consultanta gratuita IMM-urilor locale in utilizarea instrumentelor digitale, strategie si marketing online.
„Extinderea acoperirii internetului și tehnologiilor digitale a produs o schimbare structurală în mediul de afaceri. Companiile, indiferent de dimensiunea lor, pot avea acces la un public global. Lipsa competențelor în mediul online este însă o provocare nu doar în România, ci și la nivel european. Puține IMM-uri din România exploatează oportunitățile mediului digital: doar 22% dintre ele utilizează instrumente online și 5% vând online. Hub-urile Atelierului Digital își propun să pregătească viitorii antreprenori și IMM-urile în a face față provocărilor economiei digitale”, a declarat Elisabeta Moraru, Country Business Development Manager of Google Romania.
Pana in prezent peste 60.000 de persoane – studenti, antreprenori, si angajati – au folosit programul Atelierul Digital, platforma lansata de Google, anul trecut.