Claudiu Zamfir

Granturile IMM de max. 100.000 EUR pentru digitalizare: Termen pentru beneficiarii care intră la contractare

euro-bani-computer-cronometru-dreamstime

Microîntreprinderile și firmele mici și mijlocii (IMM) selectate la finanțările de câte 20.000-100.000 EUR din Programul pentru Digitalizarea IMM au un termen de 10 zile pentru a transmite o serie de documente în platforma PNRR, în etapa de contractare, a informat, joi, MIPE, într-un anunț oficial transmis StartupCafe.ro.

Este vorba despre beneficiarii care au primit deciziile de finanțare în cadrul apelului de proiecte „Digitalizarea IMM-urilor Grant de până la 100.000 Euro pe întreprindere care să sprijine IMM-urile în adoptarea tehnologiilor digitale” din cadrul Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Acesta este începutul etapei de semnare a contractelor de finanțare pentru proiectele IMM.

Conform primelor 3 liste intermediare publicate, au fost selectate la finanțare 2.520 de proiecte, pentru majoritatea fiind comunicate deciziile de finanțare, prin intermediul platformei proiecte.pnrr.gov.ro .

Solicitanții selectați care se regăsesc pe una din cele trei liste intermediare publicate, dar care încă nu au primit deciziile de finanțare „vor primi în perioada următoare deciziile de finanțare prin intermediul platformei” - spune MIPE.

Pentru acei solicitanți care au primit decizia de finanțare, urmare a acceptării de către solicitant a finanțării, procesul de contractate va începe prin primirea unei Notificări privind începerea etapei de contractare a proiectului, prin intermediul platformei proiecte.pnrr.gov.ro .

Documentele care trebuie furnizate, în termen de maxim 10 zile lucrătoare de la transmiterea  Notificării privind începerea etapei de contractare a proiectului, sunt:

    1. Declarație de eligibilitate – actualizată;

    2. Declarație privind încadrarea întreprinderii în categoria IMM-urilor  în conformitate cu prevederile Legii Nr. 346/2004 și calculul pentru întreprinderile partenere sau legate – actualizată;

    3. Declarație pe propria răspundere cu privire la respectarea regulii cumulului ajutoarelor de stat / ajutor de minimis – actualizată;

    4. Declarație prin care beneficiarul aderă la un set de principii ale Pilonului european al drepturilor sociale (conform modelului publicat la acest link – Declarația 1);

    5. Cazier judiciar al reprezentantului legal al solicitantului;

    6. Certificate de atestare fiscală, referitoare la obligațiile de plată la bugetul local, respectiv la bugetul de stat, din care să rezulte că nu are datorii scadente neachitate la termen sau neeșalonate;

    7. Certificatul de cazier fiscal din care să rezulte că nu are fapte înscrise în cazierul fiscal legate de cauze referitoare la obținerea și utilizarea fondurilor europene şi/sau a fondurilor publice naționale;

    8. Raport/ adresa întocmită de un expert contabil – membru CECCAR sau  auditor financiar CAFR, care va certifica ca solicitanții nu a avut venituri din activitățile specifice următoarele clase CAEN:

  •         5829 – Activități de editare a altor produse software;
  •         6201 – Activități de realizare a software-ului la comandă (software orientat client);
  •         6202 – Activități de consultanță în tehnologia informației;
  •         6203 – Activități de management (gestiune și exploatare) a mijloacelor de calcul;
  •         6209 – Alte activități de servicii privind tehnologia informației;
  •         6311 – Prelucrarea datelor, administrarea paginilor web și activități conexe;
  •         6312 – Activități ale portalurilor web;
  •         6399 – Alte activități de servicii informaționale n.c.a.;

(document obligatoriu doar pentru solicitanții care au avut aceste coduri CAEN autorizate)

    9. Dovada autorizării codului CAEN la locația de implementare (Certificat constatator ONRC).

    10. Declarație privind opțiunea pentru derularea fondurilor aferente proiectului prin intermediul unuia dintre partenerii bancari selectați de MIPE (conform modelului publicat la acest link – Declarația 2), dacă această declarație nu a fost deja transmisă prin intermediul platformei pnrr.gov.ro.

În cazul în care această declarație nu a fost transmisă, vă informăm că pe site-ul MIPE s-a publicat lista partenerilor bancari. Partenerii bancari sunt CEC BANK SA și BRD – Groupe Societe Generale SA (mai multe detalii AICI).

„Prin urmare, chiar dacă solicitantul nu dorește să apeleze la credite, pentru implementarea proiectului, această declarație, prin care comunică opțiunea cu privire la partenerul bancar prin care dorește efectuarea operațiunilor aferente proiectului, trebuie obligatoriu transmisă”- precizează MIPE.

    11. Alte documente necesare ca urmare a menținerii unor aspecte rămase de clarificat în faza de contractare, conform recomandărilor evaluatorilor, sau ca urmare a reverificării bugetelor din Cererea de Finanțare de către responsabilul de contractare.

Important! Toate documentele solicitate se vor încărca sub semnătură electronică extinsă a reprezentantului legal al solicitantului / persoanei împuternicite de către acesta, în platforma https://proiecte.pnrr.gov.ro, modulul comunicare, în termen de maxim 10 zile lucrătoare de la transmiterea de către MIPE a Notificării privind începerea etapei de contractare a proiectului!

„Totodată, vă asigurăm că echipa MIPE depune eforturi deosebite pentru a finaliza evaluarea și selecția tuturor cererilor de finanțare și toți solicitanții vor fi informați corespunzător ulterior fiecărei etape de evaluare, selecție și contractare, prin intermediul platformei proiecte.pnrr.gov.ro” - mai susține MIPE.

---

Citește și:

 Model de anunț/comunicat mass-media în proiectele PNRR: S-a publicat Manualul de Identitate Vizuală

 

Parallax

Vizualizari
6845
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri