Claudiu Zamfir
Antreprenorii români cu start-upuri sau alte mici afaceri cu impact social se pot înscrie într-o competiție internațională susținută de un brand de whisky, pentru a se lupta pentru finanțări totale de 1 milion de dolari și programe de mentorat, au anunțat, miercuri, organizatorii, într-un comunicat remis StartupCafe.ro.
În cea de-a III-a ediție a competiției Chivas Venture, antreprenorii români pot să se înscrie pe site-ul oficial, AICI, până la data de 30 octombrie 2017.
După finalizarea înscrierilor, 10 afaceri vor fi selectate pentru a participa la o sesiune de pitch, pe 23 noiembrie 2017.
În urma acesteia, juriul competiției va alege 5 finaliști în etapa românească.
Toți cei 5 antreprenori vor participa la o sesiune de mentorat. Finaliștii își vor demonstra abilitățile de business în cadrul a 4 probe, câștigător fiind desemnat acela care va reuși să convingă juriul că merită să reprezinte România la etapa globală.
Etapa locală, desfășurată în perioada octombrie 2017 – ianuarie 2018, reprezintă primul pas al competiției internaționale.
În această etapă, ”în joc sunt 5.000 de euro pentru câștigător și ocazia de a trece prin stagii de pregătire și consiliere personalizată pentru toți cei 5 finaliști, alături de participarea în programul de antreprenoriat BusinessDrive, susținut de Marius Ghenea”, unul dintre mentorii competiției - a menționat sursa citată.
În etapa globală (martie – mai 2018) câștigătorul din România va avea parte de:
Condiție importantă pentru firme: orice afacere cu venituri anuale mai mici de 1.500.000 de dolari și aflată într-unul dintre stadiile Discovery, Start-up sau Growth stage poate intra în cursa pentru milionul de dolari oferit de Chivas Venture.
Competiția Chivas Venture va avea în etapa românească o serie de mentori:
În primii doi ani, competiția a înregistrat pe plan local peste 130 de înscrieri de la antreprenori români care au decis să rezolve diverse probleme prin înființarea unor afaceri cu impact social, scalabile și profitabile - susțin organizatorii.
Potrivit Chivas Venture, proiectul câștigător în ediția româneacă precedentă, SOWAT, este o stație transportabilă ce filtrează impuritățile în procent de 99,9%, păstrând în același timp mineralele benefice din apă. Aparatul are 3 scurgeri care mențin eficiența lui și poate fi conectat la orice sursă de apă.
SOWAT a ajuns până în sferturile de finală ale competiției globale The Chivas Venture.
În finala din etapa roânească a Chivas Venture au mai participat:
La nivel global, Chivas Venture spune că a înregistrat peste 6.000 de înscrieri de la lansarea din 2014 și până în prezent, oferind 4 milioane dolari finanțare pentru business-uri cu impact social.
În 2017, România intră pentru a treia în competiție, alături de alte 29 de țări participante, de pe 5 continente, menționează sursa citată.