Proiect sprijinit de :

Parteneri:
Viteza de incarcare a magazinelor online din Romania, sub media din Europa. Ce se intampla in zona de mobile - analiza Viteza medie de incarcare a site-urilor magazinelor analizate este de 8,4 secunde. Totusi, cele mai mari si mai cunoscute magazine online din Romania au o viteza medie de incarcare intre 3 si 6,5 secunde, iar recomandarea Google este ca platforma online a unui magazin sa se incarce in maximum doua secunde, arata o analiza a agentiei de marketing online Today's.
Marile companii de curierat: Intr-o luna introducem plata cu cardul direct la curier / Ne sperie cresterea unor companii precum Uber Companiile de curierat recunosc ca piata de e-commerce din Romania s-a dezvoltat intr-un ritm accelarat in ultimii trei ani si ca au existat sincope in ceea ce priveste serviciile pe care le ofera. Felix Patrascanu, Managing Partner FAN Courier si Ravan Tudor, Commercial Director DPD Romania au declarat in cadrul Summitului GPEC ca se pregatesc de investitii majore pentru a face fata cererii.
Cat de mult ajuta promotiile la cresterea comenzilor din online Campaniile promotionale bine implementate si promovate, cu o strategie "gandita" in profunzime, pot creste si cu 500% comenzile  magazinului online, in perioada de desfasurare. Conditia pentru un proces optim de sales este determinata, totusi, de gradul de automatizare a softului din spatele retailer-ului digital, arata o analiza a platformei de e-commerce Teamshare.
Romanii au facut cu 25% mai multe cumparaturi online fata de anul anterior. Care sunt cele mai cumparate produse - studiu N​umarul de tranzactii online a crescut cu 25% fata de perioada similara anterioara in perioada  1 mai 2015 – 30 aprilie 2016, fata de aceeasi perioada a anului anterior, potrivit datelor companiei de performance marketing 2Parale. Romanii au facut aproximativ 550.000 de tranzactii online in valoare de 127 milioane de lei. Printre categoriile care vand online cel mai bine se numara IT&C-ul, cu Samsung, Philips si Acer ca brandurile cele mai cumparate in perioada mentionata.
3 trenduri majore ale magazinelor online mici si mijlocii: Nisa potrivita poate fi cheia succesului Valoarea totala a retail-ului online autohton a crescut de la 1,1 miliarde de euro, in 2014, la peste 1,4 miliarde de uro, anul trecut, potrivit datelor GpeC. In acest context sunt cateva tendinte care se contureaza in materie de magazine online, in special in randul jucatorilor mai mici, care si-au facut intrarea in piata relativ recent. Unul dintre cele mai importante trenduri in randul acestor startup-uri este miza tot mai mare pe nise si nu pe pret, arata Bogdan Colceriu, directorul platformei de e-fulfillment Frisbo, intr-un interviu pentru StartupCafe.
webPR: Top playerii eCommerce-ului national, prezenti la TeCOMM Bucharest Peste 270 de retaileri online si reprezentanti din domeniile conexe din Bucuresti, Sofia,  Constanta, Iasi, Bacau, Oradea, Fagaras, Targoviste, Piatra Neamt, Botosani, Suceava, Sibiu, Targu Mures, dar si Chisinau au luat parte la Conferința de eCommerce TeCOMM. Pe 21 Aprilie a avut loc in Bucuresti (Athenee Palace Hilton) editia a VIII-a la nivel national TeCOMM, eveniment dedicat industriei de eCommerce din Romania. 
Cum treci afacerea ta din offline in online In general, toti proprietarii de magazine traditionale asteapta sa vada ce mutari face concurenta, in zona de online, pentru ca inca exista temeri mari legate de aspectul tehnologic. Mai mult, provocarile retailerilor online sunt acum in a satisface experienta de vizitare a celor ce aleg sa cumpere folosind dispozitivele mobile, deoarece in ultimele luni ale anului 2015, peste 50% din traficul marilor magazine online a fost generat de dispozitive mobile, iar media de 30% trafic din mobile la nivel national s-a mentinut si in 2016, arata Liviu Taloi, specialist in marketing online si e-commerce.
Magazin online prins ca-si facea reclama pe Facebook cu o imagine PRO TV trucata (presa) Un magazin online din Romania folosea imaginea unei prezentatoare a postului PRO TV, fara acceptul acesteia sau al televiziunii respective, a relatat publicatia Paginademedia.ro.
webPR:Clientii sunt cei mai buni ambasadori ai brandului tau! eMAG, Flanco, Zoot.ro, Paravion, MasterCard, Urgent Cargus iti dezvaluie cum sa le castigi increderea Au ramas doar 8 zile pana la conferinta de eCommerce TeCOMM  din aceasta primavara din Bucuresti, eveniment ce va avea loc in 21 Aprilie si va aduce impreuna peste 250 retaileri online, dar si pe cei din domeniile conexe care au tangenta cu eCommerce-ul. Viitorul eCommerce-ului consta nu in a atrage mereu noi clienti, ci in cresterea constanta a numarului de clienti fideli. Acestia sunt cei mai buni ambasadori ai brandului tau. Consumatorii au in prezent mai multa putere decat oricand sa imbunatateasca sau sa inrautateasca imaginea publica a unui brand, in functie de gradul de satisfactie pe care il au prin prisma magazinului online pe care il detin retailerii.  
Peste o treime dintre romani se informeaza de pe mobil inainte de a comanda online - analiza Peste 30% din traficul retailerilor online este generat, in medie, de pe dispozitivele mobile, insa sunt si magazine al caror trafic de pe smartphone-uri sau tablete depaseste 50% din total, potrivit datelor Teamshare.
Studiu: Una din 10 comenzi online pentru mancare e platita tot pe net, in Romania Numarul romanilor care platesc online mancarea comandata de pe Internet a crescut cu 10%, in primele doua luni din acest an, una din 10 comenzi fiind platita direct de pe telefonul mobil, potrivit unui studiu dat marti publicitatii.
Ce cautari fac romanii pe Internet de 8 martie Ziua de 8 martie s-a vazut pe Internet, prin Google, in peste 200.000 de cautari pe cuvintele cheie: ziua internationala a femeii si flori. Topul este continuat de termeni precum mesaje pentru mama, la multi ani si urari de la multi ani, arata o analiza a agentiei de online marketing, Today's.
"Amazonul Orientului" a primit 275 milioane dolari finantare, dovada ca e-commerce-ul castiga teren in mod spectaculos Souq.com, cel mai mare site de comert online din Orientul Mijlociu, a ajuns sa valorexe peste un miliard de dolari dupa ce a primit o runda consistenta de finantare in valoare de 275 milioane dolari. Platforma are un milion de produse in 31 de categorii si are planuri mari de extindere, dovedind ca exista potential urias in sector. Ironia sortii face ca Souq sa fi fost la inceputurile sale parte a unui portal online care a fost cumparat de Yahoo!, gigantul american nepreluand atunci si Souq, fiindca nu parea un business interesant. Yahoo a inchis portalul in 2014.
Comertul electronic B2B din Romania, in crestere cu 20% in acest an. Care sunt domeniile cu cea mai mare pondere in piata Comertul electronic B2B (business-to-business) pe plan autohton se va mentine pe un trend ascendent in 2016, urmand sa ajunga la 12 miliarde de euro, cu 20% mai mult fata de anul trecut, conform datelor platformei de eCommerce, Teamshare.
Ai magazin online? Iata un link a carui lipsa te poate costa pana la 5000 de lei. Antreprenorii care au magazine online sunt obligati, potrivit unui regulament european recent intrat in vigoare, sa puna pe website un link care, daca lipseste, poate atrage la un eventual control al ANPC o amenda de pana la 5000 de lei.  Link-ul conduce catre o platforma a Comisiei Europene destinata solutionarii extrajudiciare a litigiilor aparute in urma tranzactiilor online.
Unicornul nigerian - Africa are in sfarsit un startup ce valoreaza peste un miliard de dolari ​Un startup de e-commerce din Nigeria a primit o finantare de peste 80 milioane dolari, compania ajungand sa aiba o valoare de peste un miliard de dolari. Africa Internet Group din Nigeria devine primul startup din Africa ce intra in selecta categorie a "unicornilor", startup-uri ce valoreaza peste un miliard de dolari. Compania are noua divizii, iar unele dintre ele sunt prezente in peste zece tari.
Romanii sunt europenii care se tem cel mai mult sa cumpere de pe internet Romanii se tem cel mai mult, dintre utilizatorii de internet din Uniunea Europeana, sa cumpere de la magazinele online, ca urmare a ingrijorarilor privind securitatea cibernetica, a informat, luni, Biroul european de statistica Eurostat.
Topul industriilor din Romania care folosesc sisteme profesioniste de e-Commerce IT&C-ul este lider detasat in topul industriilor din Romania in care se folosesc sisteme profesioniste de e-Commerce, urmat de  sectorul materialelor de constructii - in special segmentul business to business -, fashion si produse cosmetice, potrivit unei analize realizata de Teamshare.
Cati bani au cheltuit romanii pe cumparaturi online anul trecut Valoarea totala a retail-ului online autohton a crescut de la 1,1 miliarde de euro, in 2014, la peste 1,4 miliarde de uro, anul trecut, potrivit estimarilor principalilor jucatori din comertul electronic romanesc impreuna cu GpeC. Cifra face referire exclusiv la produsele fizice comercializate online (indiferent de natura lor) si nu la servicii, plati de facturi la utilitati, bilete de avion, rezervari hoteliere sau de vacante si calatorii, bilete la spectacole.
Cat te costa sa externalizezi managementul stocurilor pentru un magazin online si care sunt avantajele si dezavantajele Cand vrei sa lansezi un magazin online trebuie sa tii cont nu doar de costurile de dezolvtare a platformei online ci si de cele generate de blocarea banilor in stoc, operarea magazinului, servere, ambalaje, retururi sau managementul continutului, explica Bogdan Colceriu, directorul platformei de e-fulfillment Frisbo. In piata exista cateva platforme care preiau managementul tuturor acestor aspecte si transforma toate aceste costuri intr-unul fix. StartupCafe a realizat o scurta analiza despre ce presupun serviciile de e-fulfillment, pentru a putea alege care este cea mai buna varianta pentru afacerea ta: managementul propriu al stocurilor sau externalizarea acestei zone de business.