Proiect sprijinit de :

Parteneri:
Personalizarea - cel mai important trend in e-commerce in 2017. Cativa pasi simpli sa-ti personalizezi magazinul online Contrar asteptarilor, smartphone-urile, livrarile sau inteligenta artificiala nu se regasesc in topul tendintelor 2017 in comertul online ci personalizarea. Provocarea majora pentru un retailer on-line este de a face clientii sa simta ca sunt speciali. Clientul vrea sa se simta destinatarul unic si ca poate conta pe produse, continut, metode de comunicare si servicii personalizate, potrivit unei analize PayU. Ce trebuie sa faci ca sa-ti personalizezi magazinul online?
In 2016 cererea de spatii industriale si logistica a atins maximul istoric Cererea de spatii industriale si de logistica a crescut anul trecut cu 50%, la peste 460.000 de metri patrati, inregistrand cel mai ridicat nivel din istoria pietei de profil din Romania. 40% din crestere se datoreaza companiilor de retail si e-commerce. In topul solicitarilor se afla Bucurestiul care a inregistrat o crestere cu 65% mai mare fata de 2015, potrivit unui studiu JLL Romania.
E-commerce in Romania: 5 milioane de euro au cheltuit romanii in medie pe zi in 2016 Cumparaturile online in Romania au crescut in 2016 cu 30% comparativ cu 2015 si zilnic romanii au cumparat online in valoare de 5 milioane de euro. In sumele acestea sunt incluse doar produsele comercializate online si nu si serviciile: bilete de avion, vacante, rezervari hoteliere,diverse evenimente  sau plati de facturi, potrivit unei analize GPeC.
Obiceiurile de navigare online in 2016: Gadgeturile care castiga tot mai mult teren si cum maximizezi eficienta in comertul online Dispozitivele mobile reprezinta unul dintre mediile cele mai populare de pe care oamenii acceseaza internetul. Cel mai des le folosesc pentru a cauta diverse informatii, produse de care sunt interesati sau pentru a identifica locatia unui magazin fizic, potrivit unui studiu realizat de agentia de marketing online Today's.
3 tendinte privind viitorul comertului online de la seful Walmart. Plus cateva sfaturi utile cum sa-ti multumesti clientii "Retailerii trebuie sa se adapteze la schimbarile rapide si in unele zone chiar sa stabileasca trendul, altfel vor esua", explica seful Walmart, Doug McMillon. CEO-ul Walmart, vorbeste despre trendurile in e-commerce, asteptarile clientiilor si provocarile cu care se vor confrunta retailerii, intr-un articol, publicat pe site-ul World Economic Forum.
Cum cresti vanzarile in perioada reducerilor de inceput de an Perioada de inceput de an este una propice pentru retaileri, pentru reducerile de lichidare a stocurilor dupa sarbatorile de iarna. Iata cateva e modalitati prin care acestia pot valorifica la interesul pentru shopping al clientilor, potrivit unei analize a furnizorului de tehnologii de retargeting, RTB House.
Romanii care nu au folosit niciodata internetul. Si alte date esentiale pentru afacerile online Biroul european de statistica Eurostat ofera noi date despre utilizarea internetului in Uniunea Europeana si despre comportamentul consumatorilor magazinelor online.
Site-ul Compari.ro, cumparat de un grup din Cehia Site-ul Compari.ro a fost vandut de Naspers, grupul care controleaza si retailerul online eMAG sau OLX, catre grupul de firme ceh Rockaway. Alaturi de site-ul local, cehii au mai achizitionat de la Naspers alte doua site-uri de comparare, Arukereso.hu si Pazaruvaj.com.
Calculator versus telefon: pe care il prefera romanii pentru cumparaturile online si de ce De cea mai mare incredere inca se bucura calculatorul clasic, atunci cand vine vorba de cumparaturi online. Motivele sunt numeroase, de la cum este folosit telefonul si pentru ce anume, la sentimentul controlului pe care clientii il au pe un dispozitiv cu un ecran mai mare. Totusi, balanta s-a inclinat in favoarea smartphone-ului cu aproximativ 20% de la an la an in ceea ce priveste informarea, arata o analiza a agentiei Today's.
De ce o treime dintre companiile mici si mijlocii din Romania nu au o prezenta online. Cum se promoveaza afacerile locale Circa 69% dintre companiile mici si mijlocii din Romania detin un site web, in timp ce o treime nu au nicio identitate online. Mai mult, 63% dintre companiile care sustin ca nu au site considera ca nu este necesara o prezenta online, motivele fiind dintre cele mai diverse: afacerea este la inceput, nu au avut pana acum resurse interne necesare sau nu ii vad relevanta  pentru profilul companiei, arata un studiu realizat de Smart Bill si agentia de marketing online Canopy.
Internautii romani au alocat un buget mediu de 190 de euro pentru cadourile de Craciun - studiu Romania este in fruntea statelor cu cea mai mare intentie de cumparare online de Craciun din Europa, peste 90% dintre utilizatorii romani de internet. Cei care achizitioneaza cel mai des sunt persoanele cu varste intre 18 si 34 de ani iar bugetul mediu alocat cadourilor este de 190 de euro.
Comertul online din Romania se dezvolta rapid - in 2016 va depasi granita de 6 miliarde de lei Romanii sunt tot mai interesati de vanzarile din asa-numitele mall-uri virtuale. Asta o demonstreaza dezvoltarea accelarata a pietei comertului electronic si dublarea numarului de firme care ofera astfel de servicii. De asemenea, cifra de afaceri din e-commerce-ul romanesc a crescut sustinut in ultimii ani, de la 1,68 miliarde de lei in 2011, la 5,47 miliarde de lei in 2015 iar, in 2016, se estimeaza ca va depasi suma de 6 miliarde de lei.
Cum vinzi “Generatiei Z”. Previziuni pentru mediul digital si canalele media pentru 2017 Prioritatile departamentelor de marketing ar trebui sa fie intelegerea rapida a nevoilor, aspiratiilor si comportamentului Generatiei Z (asa-numitii post-millenials sau centennials) si descurajarea fenomenului de ad-blocking, arata un studiu realizat de Kantar Millward Brown, privind  provocarile si oportunitatile urmatoarelor 12 luni pentru mediul digital si canalele media.
Chatbotii: ce beneficii pot aduce afacerilor digitale Fie ca vrei sa comanzi mancarea ta preferata, un Uber sau sa primesti ajutor atunci cand ai probleme de sanatate exista sanse foarte mari ca un chatbot care poate face toate dintre cele enumerate mai sus sa se ascunda in aplicatia ta de Facebook Messenger, Slack sau WeChat.
Cat de important este pentru magazinele online sa aiba un site optimizat pentru mobil si cum trebuie sa arate publicitatea pentru un astfel de site Companiile care ruleaza campanii de publicitate online fara sa aiba un site optimizat pentru mobil risca sa piarda bani si sa nu obtina rezultatele dorite. Mai mult, Google, cel mai folosit motor de cautare in Romania, a dezvoltat un algoritm de indexare care prioritizeaza la afisarea rezultatelor domeniile optimizate pentru mobil. Numarul comenzilor facute de pe dispozitive mobile creste in medie cu 20 - 30% in fiecare trimestru, arata  agentia de marketing online Today's.
Cosul de la hypermarket si intretinerea la bloc, in topul platilor cu portofelul digital. Cat de des folosesc romanii aceasta metoda de plata Tranzactiile prin portofelul digital au crescut in Romania, atat ca valoare, cat si ca volum, de 3 ori in primele 10 luni din acest an, fata de aceeasi perioada din 2015, potrivit datelor NETOPIA mobilPay. Plata medie cu portofelul digital s-a ridicat, anul acesta, la 85 lei, iar majoritatea utilizatorilor au achitat cu Wallet-ul din telefon cumparaturile la hipermarket-urile si supermarket-urile din tara, facturile de telefonie mobila, dar si serviciile de intretinere la bloc.
Vanzari online de peste 10 milioane de euro de  Black Friday, prin platforma de marketing afiliat Profitshare In perioada 17-20 noiembrie 2016, vanzarile online realizate prin intermediul platformei de marketing afiliat Profitshare cu ocazia sarbatorii de reduceri Black Friday au depasit pragul de 10 milioane de euro (fara TVA), potrivit platformei, care are peste 200 de magazine inscrise.
Ce trebuie sa stii daca vrei sa vinzi online in Europa Cei care doresc sa intre pe piata europeana online si sa aiba succes este necesar sa faca o cercetare temeinica, sa se adapteze si sa fie felxibili pentru a intelege zona in care vor sa vanda. Unul din aspectele de care trebuie sa tina cont este ca nu se aplica propriul model de vanzare folosit in afacerea sa, la nivel local ci trebuie sa se muleze pe asteptarile cumparatorilor din pietele europene. Directorul in vanzari la B2C Europe, Rick Kirk explica citat de site-ul ecommercenews.eu care sunt lucrurile esentiale pe care trebuie sa le stie un comerciant atunci cand vrea sa vanda in Europa.
Cum a evoluat Black Friday in Romania in ultimii 3 ani. In 2016 volumele tranzactionate estimate la o crestere cu 60% De Black Friday, in 2016 este estimata o crestere a numarului de tranzactii la aproximativ 110 milioane lei, cu 60% mai mult in comparatie cu anul trecut, potrivit unui studiu PayU Romania. De altfel, evenimentul Black Friday, introdus in Romania in 2011, a cunoscut o evolutie constanta de-a lungul anilor. Numarul de tranzactii, volumele tranzactionate, cosul mediu de cumparaturi, numarul de tari care s-au alaturat evenimentului din Romania - toate au inregistrat cresteri semnificative, indeosebi in ultimii 3 ani.
Cati bani vor cheltui romanii online in perioada sarbatorilor de iarna - studiu Perioada cumparaturilor pentru cadourile de Craciun a inceput inca din luna noiembrie, in special datorita promotiilor de Black Friday. Odata cu apropierea sarbatorilor, cei care fac cumparaturi online planifica sa ofere cadouri, in medie, de 620 de lei pentru pentru circa 6 persoane, majoritatea membri ai familiei, arata un studiu realizat de GKI Digital.