Raluca Abrihan
Site-urile de ecommerce pierd anual peste 50 de miliarde de dolari din cauza coșurilor de cumpărături virutale abandonate de utilizatori, potrivit estimărilor ChatX.ai, un startup românesc a care s-a lansat bazându-se tocmai pe acestă problemă a pieţei si care vine cu o soluție prin care spune că va ajuta magazinele să recupereze o parte din pierderile cauzate de coșurile de cumpărături abandonate.
“Studiul Business Insider Intelligence arată că numărul utilizatorilor de aplicații de tip mesagerie este mai mare față de cel al utilizatorilor de aplicații de social networking. Noi am dorit să profităm de acest fapt și am lansat un start-up bazat pe domeniului Inteligenței Artificiale, care dezvoltă chatboți utilizați în comunicarea cu clienții magazinelor online prin Facebook Messenger. Chatboții intră în conversații automatizate cu clienții magazinelor pentru a-i convinge să achiziționeze produsele pe care inițial le-au abandonat în coșul de cumpărături.“, declară Vlad Mustiață, co-fondator al startup-ului ChatX.ai.
Conform statisticilor internaționale, peste 70% dintre consumatorii care adaugă produse într-un coș de cumpărături virtual nu finalizează comanda.
Startup-ul a fost recent premiat pentru inovație în cadrul Techsylvania 2017, unul dintre cele mai influente evenimente de tehnologie din Estul Europei, desfășurat anual în Cluj.
Cum funcţionează Chatx.ai
În primă fază, Chatx poate va putea fi instalat gratuit de către magazinele de ecommerce cu ajutorul unui plugin de Wordpress care se leagă automat de pagina de Facebook a magazinului online. Dar, urmează ca la un moment dat acesta să perceapă un comisiun e magazinelor online, de 2% din valoarea coșului de cumpărături achiziționat de către clienți.
”Potențialul tehnologiei dezvoltate de Chatx.ai este unul foarte mare, în condițiile în care Inteligența Artificială abia acum face primii pași importanți. Pe viitor startup-ul are potențialul de a se extinde și în alte domenii unde automatizarea proceselor va aduce creșteri semnificative business-urilor online”, spune Sergiu Biriș, unul dintre cele mai cunoscute nume din generația tânără de antreprenori români, care sustine acest startup.
Tehnologia a fost deja testată pe o serie de site-uri de ecommerce din România și urmează să fie implementat la scară largă din toamna acestui an.