Luminita Pirvu
Daca ai o afacere online trebuie sa stii ca email-ul creeaza cea mai mare rata de conversie si este mult mai eficient in atragerea de noi clienti, comparativ cu Facebook-ul. Andrei Georgescu, specialist in email marketing si fondator al unei agentii specializata in domeniu, White Image explica pentru StartupCafe.ro care sunt cele mai intalnite greseli care iti scad rata de click si cum poti masura eficienta unei campanii de email marketing.
Pentru a obtine mai multi abonati, in primul rand trebuie sa identifici problemele pe care le poti rezolva pentru acestia si sa la comunici clar beneficiile pe care le poti oferii in schimbul adresei de email, explica Andrei.
Cateva idei pentru cresterea numarului de abonati:
Greselile care scad rata de click
Cea mai mare greseala intalnita atunci cand vine vorba de email marketing este lipsa unei strategii, sustine fondatorul White Image.
"Emailul este un canal strategic. Este ca in sport nu poti face performata in email marketing si sa ai rezultate daca nu te antrenezi din timp. Nu poti sa zici gata maine alerg la maraton, nu merge. Este totusi canalul cu cea mai mare rata de conversie", explica acesta
Cum testezi daca o campanie de email a fost eficienta
Cea mai relevanta strategie de testare este folosirea grupurilor de control si masurarea rezultatelor comparativ cu acestea. Grupurile de control reprezinta un segment care nu ar trebui sa primeasca nicio comunicare pe perioada testului, explica Andrei.
Ideea din spatele grupurilor de control este ca userii/prospectii/clientii au nevoi si iau decizia de achizitie din alte ratiuni decat o comunicare punctuala. Cu alte cuvinte acestia ar fi cumparat indiferent daca primeau sau nu un email, daca vedeau sau nu un banner etc.
Comparand rezultatele achizitiilor dintr-un newsletter cu achizitiile din grupul de control putem intelege cam care este impactul unei campanii de email.
In comunicarea care o trimiti poti avea mai multe subiecte/mai multe beneficii comunicate/ mai multe incentiv-uri, etc -sub forma de teste A/B, dar in cele din urma pentru a intelege eficienta te raportezi la grupul de control. Totodata principiul de testare al eficientei se aplica si pentru celelalte canale.
Rezultatele campaniilor se masoara in functie de domeniu si obiectiv. "As fi tentat sa zic rata de deschidere sau de click. Niciun business nu supravietuieste daca are doar o rata buna de deschidere. Intotdeauna ne raportam la obiectivul final: rata de conversie, rata de download pentru un whitepaper, rata de inscriere la un eveniment, etc.", explica acesta.
Indicatorii intermediari care iti spun ce sa optimizezi in proces pentru a ajunge la indeplinirea obiectivelor de business stabilite sunt:
Masurarea rezultatelor pe domenii de activitate
Sursa foto: Dreamstime.com
Bun. Pe mine ma mira cum puteti sa dati un astfel de articol fara sa dati cele mai importante detalii. In primul rand legea spune ca trebuie sa aveti acordul IN SCRIS al destinatarului pt a-i trimite comunicate comerciale. Nu ajunge sa dati detalii despre cum se iese din sistem, chiar trebuie sa aveti o corespondenta din care sa reiasa ca omul a acceptat sa fie umplut de reclame. Ati ratat cu totul ideea de e-mail marketing, aceasta campanie nu e ca sa iti maresti numarul de clienti(cumparand baze de date sau culegand adrese de mail de peste tot) ci ca sa sporesti nr de vanzari(in principiu venit de la clienti EXISTENTI). Iar pt cei care doresc din lipsa de imaginatie sa faca campanii in felul acesta, e adevarat ca lumea e plina de imberbi si cineva tot va cumpara jegul de odorizant pe care vreti sa-l vindeti insa va faceti de tot rasul in fata celorlalti care au un pic de minte. Campaniile de marketing prin email ar trebui sa fie rezervate propriilor clienti nu aruncate in posta tuturor. Si mai ales cititi si respectati legea comunicatiilor electronice!