Proiect sprijinit de :

Parteneri:
Omul de afaceri Radu Georgescu investeste intr-un nou startup romanesc. Smart Bill obtine o finantare de 1 milion de euro GECAD Group, condus de omul de afaceri Radu Georgescu, si fondul local de private equity pentru crestere si venture capital finantat prin initiativa JEREMIE, Catalyst Romania, investesc peste 1 million de euro in compania romaneasca Smart Bill, dezvoltatorul unei solutii de facturare si furnizor local de servicii SaaS (software as a service).
Cum isi gestioneaza romanii echilibrul intre viata personala si cea profesionala. Tinerii  intra in piata muncii cu o noua abordare - studiu Romanii percep mai acut decat locuitorii altor tari modificarile din ultimii trei ani, cu impact asupra echilibrului dintre viata personala si cea profesionala. De asemenea, ei lucreaza mai multe ore suplimentare decat angajatii din alte tari si beneficiaza de flexibilitate la locul de munca doar de la un anumit nivel de senioritate in sus, arata concluziile studiului "Generatiile urbane si prioritatile lor", publicat de EY Romania.
Mircea Tudor, seful MB Telecom: Performanta este esentiala, dar nu suficienta. Pentru a ajunge pe piata globala firmele au nevoie de investitii intr-un nou model de marketing “Pentru a putea patrunde in piata globala startup-urile trebuie sa creeze performanta. Nu pot sa iasa intr-o piata foarte restrictiva si competitiva, daca nu au ceva care sa fie mai bun, mai ieftin, mai performant, mai folositor decat ceilalti. Dar acest obiectiv nu e suficient. E nevoie de investitii serioase in marketing, dar intr-un model facut dupa regulile comunitatii internationale”, explica Mircea Tudor, fondatorul MB Telecom, companie romanesca ce a castigat doua mari premii la Salonul de Inventii de la Geneva.
Patru milioane dolari finantare pentru o idee considerata de multi ca fiind dezgustatoare ​Un startup din Silicon Vallety a obtinut patru milioane dolari finantare cu o idee care multora li se va parea dezgustatoare: productia de batoane proteice din greieri. In multe locuri ale lumii consumul de insecte este tabu, insa cateva companii incearca sa schimbe perceptia. Un raport al ONU din 2013 incuraja consumul din insecte si preciza ca doua miliarde de oameni au insectele in dieta lor.
Fondator al Romanian Business Leaders: Nicaieri in lume nu exista finantari pentru tinerii care au o idee. Banii trebuie sa vina de la cei trei “P” Nicaieri in lume nu exista finantari pentru tinerii care au o idee de afacere. Banii pentru acest lucru trebuie sa vina de la cei trei “P” - parinti, prieteni si prosti. Nu exista alta sursa de finantare. Si, pana la urma, adevarata problema tine mai degraba de mentalitate. Trebuie sa dispara frica de esec – sustine Mihai Marcu, fondator al organizatiei Romanian Business Leaders si presedinte al retelei de clinici private MedLife.
[P] Ce inseamna sa fii sofer partener Uber: avantaje si provocari Iordan este sofer partener Uber de aproape un an. A inceput colaborarea cu serviciul de ridesharing la scurta vreme de la lansarea sa pe piata locala. In tot acest timp, el spune ca a aflat cat de important este sa poti sa alegi cat si cum lucrezi, sa primesti constant un feedback legat de munca ta si sa fii multumit si din punct de vedere financiar.
Cine foloseste Uber in Romania si cati utilizatori are aplicatia pe plan local In prezent, peste 70.000 de utilizatori si-au descarcat aplicatia Uber, in Romania, iar 60% dinttre cei care folosesc serviciul de ridesharing pe plan local au sub 30 de ani si  9 din 10 au studii superioare, arata un studiu realizat de companie impreuna cu  IMAS Marketing si Sondaje.
Seful Google Europa: “Afacerile online ar putea avea acces la o piata de peste 5 miliarde de oameni in urmatorii ani”. Romania ia startul de pe ultimul loc “In prezent, avem peste 2,7 miliarde de oameni online, dar pana in 2020 numarul lor va ajunge la 5 miliarde”, spune Matt Brittin, presedinte al Google Europa, adaugand ca orice afacere care isi desfasoara chiar si o parte din activitate in online ar trebui sa priveasca piata la nivel global si sa ia in calcul ca aceasta piata se va dubla in urmatorii 5 ani, odata cu cresterea numarului de utilizatori de internet.
Bulgarii se iau dupa modelul Pegas din Romania O firma bulgareasca a relansat bicicletele autohtone Balkan, un brand legendar la sud de Dunare de pe vremea comunismului, a informat Novinite. Atfel, compania bulgara calca pe urmele unor antreprenori romani care au rinviat iubitul model de bicicleta din perioada comunista a Romaniei, Pegas.
Cum se construieste o afacere profitabila in 2016? Rezerva locul la Conferinta Afaceri.ro, 26 februarie 2016, Bacau  Schimbarile Codului Fiscal, viitoarele alegeri locale si parlamentare, rata de absorbtie a fondurilor europene, vulnerabilitatile economiilor vecine (dar si asiatice sau americane) sunt cateva dintre subiectele ce vor fi abordate la o noua conferinta organizata de Afaceri.ro, pe 26 februarie 2016, la Bacau. Mai sunt 2 zile in care iti poti rezerva locul! Locurile sunt limitate
Salamul de Sibiu, recunoscut oficial ca produs traditional romanesc, in Uniunea Europeana. A fost inventat de un italian, acum 100 de ani Salamul de Sibiu a obtinut statutul de produs traditional protejat in Uniunea Europeana, fiind inregistrat cu indicatie geografica protejata (IGP), a informat, vineri, Ministerul Agriculturii.
Google for Entrepreneurs intra in parteneriat cu TechHub Bucharest pentru a ajuta companiile tech locale sa se dezvolte la scara globala Google for Entrepreneurs si TechHub au anuntat recent un parteneriat global prin care incearca sa sustina startup-urile din tehnologie sa se extinda la nivel global. Ca urmare a acestui acord, companiile tech romanesti vor putea sa isi prezinte produsele in fata unor investitori  din Silicon Valley.
Antreprenoriat cu jocuri de societate: afacere inceputa pe credit cu buletinul StartupCafe.ro s-a intors recent de la Iasi cu o nebanuit de interesanta poveste de afaceri: negustoria cu jocuri de societate, board games, cum se mai numesc ele in lumea pasionatilor. De la clasicul Monopoly, la jocuri mai recente precum "TZOLK'IN - Calendarul Maias" ori popularul "Regele din Tokyo", nimic nu le scapa celor doi tineri, Alex si Alexandra, pe care i-am intalnit la conferintele Afaceri.ro de la Iasi.
Ce ii motiveaza pe romani sa intre in afaceri si ce domenii inca reusesc sa atraga potentiali antreprenori Circa 29% dintre adultii din Romanii sustin ca vor sa inceapa o afacere in urmatorii trei ani, procent ce claseaza tara noastra pe locul 16 in lume, peste media europeana de 12,8%. Se inregistreaza insa o usoara scadere fata de 2014, cand 32 % dintre romanii de peste 18 ani erau interesati sa se lanseze in afaceri. In paralel, implicarea guvernului ramane foarte redusa: locul 48 din 62 in ceea ce priveste programele si politicile de sprijinire a antreprenoriatului, arata raportul Global Entrepreneurship Monitor (GEM) 2015 Global Report.
IMM-urile investesc tot mai putin in inovatie. Ponderea intreprinderilor inovatoare a scazut cu 7,9% - raport INS Inovatia in intreprinderile din Romania a inregistrat un declin in perioada 2012-2014, comparativ cu perioada 2010-2012. In randul intreprinderilor din mediul de afaceri, ponderea intreprinderilor care au introdus sau au implementat produse, procese, metode de organizare sau metode de marketing, noi sau imbunatatite semnificativ a fost de 12,8%, in scadere cu 7,9 puncte procentuale in perioada mentionata, fata de 2010-2012, conform rezultatelor provizorii ale cercetarii statistice privind inovatia in industrie si servicii, publicate de INS.
SRL, SCS sau alta modalitate de organizare: Cum alegi ce este potrivit pentru startup-ul tau Orice business la inceput de drum trebuie sa inteleaga ce structura juridica, din punctul de vedere al infiintarii societatii, se potriveste cel mai bine obiectivelor sale de natura economica pe termen mediu si lung, a explicat pentru StartupCafe avocatul Daniel Moreanu. Iata cateva dintre optiunile pe care le au startup-urile din Romania.
Fondatorul Infogr.am: Rolul antreprenorului este sa construiasca companii bune, nu sa isi serveasca tara. Un startup ar trebui sa isi infiinteze firma cat mai aproape de investitorii pe care si-i doreste Uldis Leiterts, unul dintre fondatorii Ifogr.am – startup din Letonia, care ofera o platforma online prin care utilizatorii pot crea infografice ce pot fi publicate pe alte site-uri –, a explicat pentru StartupCafe ce presupune sa cauti finantare si in alte piete, nu doar in cele locale, chiar daca recunoaste ca “primii bani investiti intr-un startup ar trebui sa vina de la investitorii locali”.
Platforma de audio-streaming SoundCloud exceleaza la numarul de utilizatori, dar nu si la profitabilitate Despre SoundCloud nu se scrie la fel de mult ca despre Spotify, cel mai valoros startup european, insa platforma de audio-streaming SoundCloud are mult mai multi utilizatori datorita unui model de business care incurajeaza activ cresterea numarului de useri. Problema este ca "YouTube-ul" domeniului audio, asa cum e numit startup-ul cu sediul in Berlin, trebuie sa obtina anul acesta o runda semnificativa de finantare pentru a ramane in business.
VIDEO Madalina Seghete - fondatoarea unui startup care a obtinut finantari de 53 milioane de dolari: “E foarte greu sa strangi bani daca ai doar o idee” Nu conteza cat de bun esti si la ce scoli ai fost, pe cat de mult conteaza produsul pe care l-ai creat si daca poti sa demonstrezi ca vei avea clienti pentru acel produs. E foarte greu sa strangi bani daca ai doar o idee – spune Madalina Seghete, co-fondatoarea Branch Metrics, un startup american, care a reusit sa obtina investitii de 53 de milioane de euro, in trei runde de finantare. Ea a vorbit pentru StartupCafe despre cum a reusit compania ei sa stranga acesti bani si in ce urmeaza sa ii investeasca.
Afaceri pentru pasionatii de limbi si culturi straine: O antreprenoare face peste 250.000 de euro pe an din fascinatia pentru cultura japoneza In 2011, Alexandra Jidiuc parasea mediul corporatist pentru a-si lansa propria afacere, care se adreseaza celor pasionati de limba si cultura japoneza, dar si japonezilor care vor sa invete mai multe despre Romania. Un model de business care poate fi construit si in jurul altor culturi straine, care reprezinta o fascinatie pentru romani. Cum a dezvoltat ea aceasta afacere si de cati bani a avut nevoie pentru a se lansa in piata.