Angajații înoată într-o mare de date și instrumente digitale, folosind în medie 6,1 aplicații mobile la lucru, potrivit unui sondaj realizat de CCS Insight, citat de blogul Google. Antreprenorii români pot trage cel puțin trei învâțăminte de la Google pentru a-și pregăti afacerile pentru noul val al inteligenței artificiale.
O parte din motivul pentru care s-a înregistrat un decalaj în productivitatea macroeconomică de la criza financiară din 2008 este că pierdem mult timp cu sarcinile pe care le avem de făcut, cum ar fi căutarea de date, organizarea de întâlniri și învățarea software-urilor complexe.
Potrivit unui studiu Harvard Business Review, timpul pierdut costă economia Statelor Unite o creștere de 3 trilioane de dolari în fiecare an.
Angajații au nevoie de o tehnologie mai asistată și personalizată pentru a-i ajuta să abordeze sarcinile organizaționale și să lucreze mai rapid și mai inteligent.
În următorii cinci ani, inteligența artificială (AI) va schimba modul în care lucrăm și, în acest proces, va transforma afacerile.
Adoptarea inteligenței artificiale în firme se accelerează
Am asistat la o serie de dovezi ale conceptului de învățare mecanică în 2017; multe aplicații cognitive bazate pe vorbire și imagine apar pe piețe specifice, cum ar fi detectarea fraudei în domeniul finanțelor, analiza contractelor la nivel scăzut în sectorul juridic și personalizarea marketingului în comerțul cu amănuntul.
Există, de asemenea, aplicații AI care apar în funcții cum ar fi suportul IT, resurse umane, vânzări și servicii pentru clienți.
Acest lucru demonstrează persuasivitatea tehnologiei, în special în fața unor provocări precum încrederea, complexitatea, securitatea și formarea necesară pentru sistemele de învățare automată. Dar, de asemenea, sugerează că adoptarea inteligenței artificiale în întreprinderi ar putea fi mai rapidă decât ne gândim.
Potrivit studiului menționat anterior, 58% dintre respondenți au declarat că folosesc, testează sau cercetează tehnologia în afacerea lor.
Noi oportunități pentru firme de a-și dezvolta productivitatea
În acest context, noile capabilități ale inteligenței artificiale oferă oportunități deosebite de a dezvolta productivitatea și colaborarea.
- Software-ul de asistență: În ultimul an, funcțiile de asistență au devenit mai răspândite în software-urile dedicate productivității — cum ar fi căutarea, accesul mai rapid la documente, răspunsurile automate pe e-mail și asistenții virtuali. Aceste soluții ajută angajații în găsirea informațiilor relevante din punct de vedere contextual și pot automatiza sarcini simple, consumatoare de timp, cum ar fi planificarea întâlnirilor, rezervarea sălilor de conferințe sau rezumarea unor informații. Pe viitor, acestea ar putea, de asemenea, să ajute firmele să îmbunătățească și să gestioneze implicarea angajaților, o provocare critică a departamentelor de resurselor umane și a liderilor de întreprinderi în momentul de față.
- Procesarea limbajului natural: Nu va dura mult până când vom vedea integrarea procesării vocii sau a limbajului natural în aplicațiile de productivitate. Creșterea numărului de dispozitive de asistență cu comenzi vocale — cum ar fi Google Home, Amazon Echo sau Alexa for Business — lansate recent, arată că realizarea și completarea documentelor folosind dictarea vocală nu mai este un domeniul science fiction.
- Securitate: Poate că una dintre cele mai importante utilizări ale AI va fi protejarea informațiilor despre afaceri. Firmele încep să utilizeze AI pentru a se proteja împotriva spam-ului, phishing-ului și a programelor malware din e-mail-uri. Furnizorii de soluții de securitate cibernetică din domeniul cloud care instruiesc dispozitivele cu inteligență artificială ajută firmele să profite de detectarea precoce a amenințărilor din mediul online.
Cum vă puteți pregăti afacerea
Firmele de toate dimensiunile trebuie să se pregătească pentru una dintre cele mai importante schimbări tehnologice din ultima perioadă. Pentru cei care încă nu au început, iată câteva lucruri de luat în considerare:
- Introduceți angajații în domeniul instrumentelor de colaborare AI cât mai devreme. Noile caracteristici AI de asistență ajută angajații să se familiarizeze cu tehnologia și beneficiile acesteia. E-mail-urile inteligente, accesul îmbunătățit la documente, chatboții și asistenții virtuali vor fi tehnologii importante și accesibile, care pot salva timpul angajaților și pot îmbunătăți procesele de lucru.
- Profitați de instrumentele care utilizează AI pentru securitatea datelor. Creșterea numărului de atacuri cibernetice, împreună cu utilizarea în creștere a aplicațiilor cloud și mobile înseamnă că integritatea datelor afacerii este în mod constant în pericol. Produsele de securitate cu AI, care pot detecta anomaliile ar trebui să fie o prioritate.
- Nu neglija gestionarea schimbărilor. Noi instrumente de colaborare care utilizează AI au un impact puternic asupra culturii organizaționale, dar nu toți angajații vor susține imediat acest nou mod de lucru. În timp ce studiile arată că angajații sunt, în general, pozitivi la AI, există încă multă teamă și confuzie în jurul acesteia. Țineți cont de impactul managementului schimbării, în special de importanța bunei comunicări, a instruirii și, mai presus de toate, a implicării angajaților pe tot parcursul procesului.