Claudiu Zamfir
Relațiile amoroase între colegii de serviciu riscă să afecteze activitatea firmelor respective, dacă sunt amestecate mizele personale cu cele profesionale. Rămâne în sarcina fiecărei companii să evalueze ce proceduri de resurse umane aplică pentru ca toți angajații să se simtă în siguranță, în privința riscului de hărțuire sexuală la job, scrie publicația Entrepreneur.com. Antreprenorii cu firme mici poate că nu au resurse prea multe pentru a-și concepe propriile politici în domeniu, însă pot să aibă în vedere modul în care companii ca Facebook, Google sau Amazon gestionează relațiile amoroase între angajați.
Cei de la Facebook au o procedură și își instruiesc angajații în gestionarea situațiilor în care își fac avansuri unul celuilalt. „Dacă-ți inviți colega / colegul în oraș și ea /el spune nu, nu o / îl mai inviți a doua oară” - spune Heidi Swartz, șefa de la resurse umane din Facebook.
De asemenea, compania a clarificat că un răspuns de genul ”sunt ocupat/ă” sau ”nu pot în seara aia” însemnă de fapt un refuz.
Facebook are și sesiuni de training pe tema "Gestionarea unui loc de muncă plin de respect", în care sunt evaluate nuanțele interacțiunilor angajaților și ceea ce este considerat a fi un comportament adecvat.
"Cineva spune unei colege:"Drăguță rochie!". Apoi grupul discută cum poate fi perceput acest comentariu pe baza tonului și a frecvenței cu care sunt făcute aceste remarce” - a mai povestit Swartz, citată de Entrepreneur.com.
La Google, angajații sunt descurajați să se implice în relații amoroase cu șefii sau cu subalternii lor, în cazul în care se pune problema ca unul să aibă o relație de putere față de celălalt - a explicat pentru Entrepreneur.com un purtător de cuvânt al companiei de tehnologie.
Începând cu anul 2013, compania și-a actualizat politicile, solicitând tuturor vicepreședinților și celor din poziții mai înalte să raporteze șefului de la resurse umane orice fel de relații la birou care ar putea implica un conflict de interese.
La Amazon sunt multe căsnicii între angajații companiei, spune un purtător de cuvânt al gigantului de comerț online. În schimb, compania le cere managerilor să dezvăluie dacă au relații sentimentale cu subalterni / subalterne directe. În general, Amazon are grijă să nu apară conflicte de interese în jurul relațiilor sentimentale între angajații săi, însă nu are neapărat reguli stricte privind raporturile amoroase între lucrători.
Citeste articolul original pe Entrepreneur.com