IMM-urile care fac comerț internațional au mai multă încredere în economie și ar putea crește numărul locurilor de muncă, arată un studiu realizat de Facebook, Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE) și Bănca Mondiale. Doar un sfert dintre firmele mici româneşti au activitate comercială la nivel internațional. Iată principalele puncte prin care mediul online influenţeată capacitatea IMM-urilor de a-și desfășura activitatea comercială și de a se dezvolta la nivel internațional.
În concordanță cu rezultatele obținute în trecut, IMM-urile care fac comerț internațional au mai multă încredere în economie și pot crește numărul locurilor de muncă. Companiile care fac comerţ sunt cu 5% mai încrezătoare în afacerea lor și este cu 10% mai probabil ca ele să fi extins numărul locurilor de muncă în ultimele șase luni, în comparaţie cu cei care nu fac comerţ, mai arată studiul citat.
Pentru IMM-urile care exportă, comerțul se află în centrul modelelor lor de business și al succesului. Dintre IMM-urile care exportă, 3 din 10 raportează că peste 25% din veniturile lor provine din comerțul internațional.
Exportatorii se bazează pe instrumente online pentru comerțul internațional. Aproape jumătate dintre IMM-urile exportatoare (45%) declară că peste 75% din vânzările lor internaționale depind de instrumente online.
Răspunsurile sondajului derulat în România relevă următoarele:
- IMM-urile care fac comerț internațional sunt mai încrezătoare și este mai probabil să crească numărul locurilor de muncă: 50% dintre cei care fac comerţ în comparație cu 43% dintre cei care nu fac comerţ sunt optimişti în privinţa stării actuale a afacerii lor. 70% dintre cei care fac comerţ în comparație cu 62% dintre cei care nu fac comerţ sunt optimişti în privinţa perspectivelor viitoare ale afacerii lor.
- Mai mulți dintre cei care fac comerţ decât cei care nu fac comerţ (26% vs. 14%) au declarat că au creat locuri de muncă în ultimele 6 luni și intenționează să creeze locuri de muncă în următoarele 6 luni (49% față de 32%).
- Pentru IMM-urile care exportă, comerțul se află la baza modelelor lor de afaceri și a succesului: între IMM-urile exportatoare, 3 din 10 (35%) raportează că >25% din veniturile lor provine din comerțul internațional.
- Exportatorii se bazează pe instrumente online pentru a face comerț la nivel internațional: Aproape jumătate din IMM-urile care exportă (43%) raportează că mai mult de 75% din vânzările lor la nivel internațional depinde de instrumentele online.
- IMM-urile atribuie creșterea - în ce priveşte veniturile, resursele și angajații - utilizării de instrumente online pentru comerțul internațional: 59% dintre exportatori sunt de acord că utilizarea instrumentelor online pentru vânzarea la nivel internațional le-a crescut veniturile.
- Cu toate acestea, comerțul internațional reprezintă o provocare pentru IMM-uri, doar o mică parte dintre acestea au activitate comercială la nivel internațional (25%).