Raluca Abrihan
Există trei tipuri care reprezintă comportamentul consumatorului: nomadul, jucătorul şi negustorul, potrivit unui studiu realizat de Oracle. Iată care sunt caracteristicile principale ale acestor tipologii de consumatori şi cum se comportă ei în mediul digital.
Nomadul este un cumpărător agil, care nu este loial unei mărci sau unui canal şi care va analiza mai multe opţiuni de a studia şi de a localiza produsele înainte de a cumpăra, arată studiul citat de News.ro.
Din cercetare a mai reieşit că 42% dintre consumatorii din această categorie cumpără acum atât online, cât şi din magazin în fiecare săptămână, iar 73% vor să returneze cumpărăturile online la un magazin cu amănuntul. În acelaşi timp, 55% vor să verifice stocul produselor pe mobil în timp ce se află în magazin.
Jucătorul foloseşte tehnologia pentru a-şi conduce şi a-şi direcţiona experienţa de cumpărare şi caută mărci care reinventează călătoria cumpărătorului.
Un procent de 44% dintre familii au menţionat că vânzătorii virtuali sunt importanţi, 35% sunt favorabili ideii de livrare aproape în timp real prin drone sau maşini fără şofer.
De asemenea, 43% adoră ideea de a putea să tipărească tridimensional articole de modă personalizate.
Pentru genul negustor, comportamentul de cumpărare este dirijat de fiorul câştigului şi de reduceri. 84% spun că preţurile competitive şi promoţiile în primul rând sunt aspectele cele mai importante ale experienţei lor de cumpărare.
În această categorie, 65% spun că ofertele şi promoţiile personalizate sunt cele mai importante pentru ei, iar 50% doresc oferte în timp real în mediul online, în funcţie de ce anume vizitează în acel moment.
Consumatorii au evidenţiat în mod clar rolul tehnologiei în stabilirea de noi standarde globale în comunitatea comerţului cu amănuntul. Printre acestea se numără aşteptări comune cu privire la retururi şi la livrare, dorinţa de plăţi mobile prin autoservire şi oportunităţi de personalizare:
Studiu global a cuprins evaluarea a 15.607 de consumatori din patru regiuni principale: EMEA (Franţa, Germania, Italia, India, Spania, Suedia, Regatul Unit), NA (Canada, SUA), LAD (Brazilia, Chile, Columbia, Mexic) şi JAPAC (Australia, China) pentru a identifica preferinţele şi atitudinile lor cu privire la comerţul cu amănuntul.