Luminita Pirvu

Idei de afaceri: Ce creștere de vânzări poate aduce magazinul online unei afaceri de comerț tradițional. Experiența unor antreprenori olteni

Thumbnail

Eugen și Teo Sipos sunt doi frați antreprenori din Râmnicu Vâlcea care au decis să-și extindă afacerea dezvoltându-se și în mediul online. În urmă cu șase ani aceștia vindeau produse cosmetice profesionale doar în 10 județe din sudul și vestul țării. În 2012 s-au hotărât să-și extindă aria de vânzări, așa că aveau nevoie să devină cunoscuți și în mediul online. 

"Intuiam că sunt mulți care doresc să cumpere produse profesionale de beauty, dar nu aveau pur și simplu de unde să le cumpere și așa am ales să creăm magaziul online. Acum acoperim toate cele 41 de județe și municipiul București", explică Eugen Sipos co-fondator procosmetic.ro.

Primul pas a fost alegerea denumirii magazinului astfel încât acesta să fie cât mai aproape de obiectul de activitate ale firmei. Ca să se diferențieze de concurență au ales să publice pe site foarte mult conținut, descrieri detaliate ale produselor și să dezvolte parte de relații cu clienții. 

Cea mai mare provocare a fost ca afacerea să țină pasul cu tehnologia. Dar pe măsură ce au adăugat produse pe site și au instalat extensii pe platformă, update-urile și încărcarea acestuia era din ce în ce mai dificilă, povestește antreprenorul. Au investit în lansarea magaziului 7.000 de euro, însă pe parcurs au mai băgat 35.000 de euro în softuri. 

"Am pornit la drum cu 7000 de euro dar suma a crescut considerabil pentru că a trebuit să investim mult în softuri. Nu am facut magazinul cu o firmă profesionistă și asta ne-a costat", își amintește acum antreprenorul.

La capitolul promovare au încercat diverse campanii prin intermediul mai multor canale însă, pe nișa pe care activează, vând cel mai bine pe Facebook, Instagram și prin intermediul Google. 

După experiența cu site-ul, acum lucrează cu o firma specializată care se ocupă de marketing, explică Eugen. "Setăm campaniile pe sezoane cu reduceri și lichidări de stoc iar acum alocăm pentru promovare cam 10% din vânzări", explică acesta. 

După lansarea magazinului online cifra de afaceri a crescut cu 20% iar în prezent magazinul are 8000 de produse listate, 5000 de clienți și o comandă medie de 300 lei. 

"Cele mai mari probleme pe care le avem acum au legătură cu neseriozitatea curierilor. Avem contract cu 3 firme însă nu ne respectă termenele de livrare, în perioada sărbătorilor este un haos total iar nemulțumirea cliențiilor este cateodata transferată către noi în mod gratuit", susține anteprenorul. 

În ciuda problemelor cu firmele de curierat,  în ultimii trei ani au înregistrat o creștere anuală constantă a cifrei de afaceri de 50% iar în 2017 au vândut produse în valoare de 3.800.000 lei.

De asemenea, la începutul anului au deschis și un spațiu de prezentare a produselor iar pe viitor dezvoltarea include și magazinul online unde intenționează să dubleze numărul produselor listate. 

"Pentru cei care vor să înceapă o afacere online înainte de a o face trebuie să își bugeteze foarte bine investitița și să înceapă cu o firmă profesionistă cu vechime în domeniu. În prezent sunt foarte mulți tineri care spun că se pricep să faca site-uri online dar nu reușesc să ducă până la capăt niciun proiect așa că trebuie să fie foarte atenti", spune Eugen Sipos.

 

Parallax

Vizualizari
2367
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri