Adi Iacob

În pofida creșterii prețului, Bitcoin rămâne un jucător minor în achizițiile de consum

Thumbnail

În ultimul an, prețul bitcoin a crescut cu aproape 1,200%, de la aproximativ 732 dolari la peste 10.000 de dolari. Bitcoin și alte criptomonede din ce în ce mai valoroase, cum ar fi Ethereum, au adus mari recompense investitorilor și companiilor care au lansat oferte monetare inițiale (ICO), vânzând propriile valute digitale pentru a finanța o mare varietate de inițiative și proiecte - adesea în valoare de milioane de dolari. 

Și afacerile de pe piața criptografică afirmă că prețurile în creștere au atras milioane de utilizatori noi — rapoartele casei de schimb valutar Coinbase din San Francisco arată că aceștia au peste 10 milioane de utilizatori în prezent, comparativ cu 5,5 milioane raportați în luna ianuarie.

"La un nivel înalt, cred că vedem o creștere masivă a numărului de persoane care își cumpără prima monedă digitală", spune Dan Romero, vicepreședinte de operațiuni la Coinbase, citat de revista Fast Company.

Dar, în timp ce monedele bitcoin sunt considerate de creatorul lor un fel de "bani electronici" utilizabil fără a fi nevoie de terți, cum ar fi companiile de cărți de credit, criptomonedele sunt în continuare luate în vedere ca investiții. Monedele virtuale sunt mai degrabă alternativele investițiilor în acțiuni sau aur, decât la plata cu MasterCard sau Visa.

"Într-o oarecare măsură, este un tip de depozitare digitală de valori — oamenii din întreaga lume văd acest lucru ca pe un loc pentru a stoca o parte din bogăția lor", spune Romero.

Blockchain.info, care deține aproximativ 18 milioane de portofele digitale în care utilizatorii stochează criptomonedele, raportează că aproximativ 65% dintre utilizatorii săi "investesc în bitcoin", în timp ce doar 39% utilizează moneda pentru a "achiziționa bunuri și servicii”.

O parte a motivului este că pur și simplu e mai ușor să plătești cu un card de credit sau de debit existent decât să treci prin toți pașii necesari pentru a plăti cu bitcoin.

"Ceea ce a încetinit adoptarea în masă a monedelor digitale, în esență, este cât de dificil este (procesul de plată)“, spune Justin Tabb, fondatorul și CEO al Substratum Network, care dezvoltă un sistem de plăți de tip CryptoPayment în stil PayPal.

Amélie Arras, directorul de marketing al Adastra din Marea Britanie, a călătorit de la Toronto la Las Vegas la începutul acestui an, cheltuind doar bitcoin în timpul călătoriei de șapte zile. 

Arras a făcut parte dintr-o "cursă de plăți", fiind în competiție cu alți rivali limitați la alte metode de plată, inclusiv aur, facturi single dolar și plăți contactless. Arras a câștigat competiția, găsind în drumul său diferiți comercianți care acceptau moneda virtuală, însă mulți dintre cei care anunțau online că acceptă plata în bitcoin, nu o făceau defapt la fața locului.

"Cei mai mulți comercianți nu au acceptat, de fapt, bitcoin pentru că nu au auzit de așa", spune ea.

Arras a avut mai mult noroc în a lucra cu oamenii pe care i-a întâlnit în timpul călătoriei, care au fost dispuși să facă o achiziție în numele ei în schimbul sumei în bitcoin.

"Din cauza informațiilor din presă care au apărut în jurul valorii bitcoin, oamenii sunt interesați de criptomonedă și doresc să încerce", spune ea.

Dar pentru consumatorii obișnuiți, găsirea unui intermediar prietenos pentru a face schimburi de mărfuri este puțin probabil să fie o modalitate practică de a face achiziții personale în fiecare zi. Online, desigur, este mai ușor să căutați comercianți care acceptă monede digitale, iar unele magazine au atras entuziaștii de plăți în numerar digital. 

Overstock.com, al cărui fondator Patrick Byrne a fost mult timp susținător al tehnologiei blockchain din spatele criptomonedelor, acceptă mai multe astfel de metode de plată. Compania a înregistrat o creștere a cifrei de afaceri de la 100.000 de dolari în noiembrie 2016 la aproximativ 400.000 de dolari în luna octombrie a acestui an, spune Jonathan Johnson, președintele diviziei de investiții Medici Ventures a grupului Overstock — deși aceasta este o mică parte din totalul veniturilor companiei de 424 milioane dolari în cel mai recent trimestru.

Cu criptomonedele există și un risc mai scăzut de fraudă pentru comerciant, deoarece seamănă mai mult cu plata cash decât cu cardurile de credit. 

De asemenea, cu bitcoin, clienții nu trebuie să furnizeze atât de multe date pentru plată ca și cu un card de credit.

Acest fapt ajută la creșterea atractivității bitcoin pentru a plăți către comercianții mai obscuri, unde clienții ar putea fi mai puțin dispuși să-și folosească cardurile de credit, afirmă Romero de la Coinbase.

Dar, înainte ca monedele virtuale să fie adoptate în masă, probabil că va trebui să existe mai multe straturi de instalații digitale și interfețe ușor de utilizat între utilizatori și blocuri (registrele partajate), care înregistrează cine deține fiecare monedă.

De fapt, este posibil ca primele proiecte pe baza sistemului blockchain utilizate pe scară largă să nu implice criptomonedele. Jerry Cuomo, vicepreședinte IBM pentru tehnologiile de tip blockchain, a declarat că este probabil ca anul 2018 să fie primul an în care consumatorii vor vedea avantajele sistemelor bazate pe blocuri, în timp ce aceștia nu vor lucra direct cu registrele digitale.

"Blockchain-ul este o inovație indirectă", spune el. "Aceasta ajută întreprinderile să furnizeze servicii mai bune, lucrând mai mult în colaborare cu mai puține obstacole, cu mai multă încredere, astfel încât să poată oferi servicii mai bune consumatorului”.

Băncile mari și alte companii financiare explorează, de asemenea, modul în care blockchain-ul poate face operațiunile de evidență și tranzacționare mai eficiente.

Dar consumatorii pot trăi numai cu bitcoin? Încă nu, în ciuda prețului în creștere al monedei digitale.

Parallax

Vizualizari
1275
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri