Adi Iacob
Industria inteligenței artificiale este într-o continuă creștere și a luat amploare mai mult ca niciodată, odată cu apariția lui Sophie, primul robot din lume care a primit cetățenie.
Companiile generează acum cantități imense de date și au nevoie de o modalitate rapidă și precisă de a analiza datele.
Inteligența artificială (AI), este cea mai recentă nișă de tehnologie care a intrat în cursele de achiziții. Mai mult de 250 de startup-uri care folosesc algoritmi AI au fost achiziționate începând cu 2012, din care 37 au avut loc în primul trimestru al anului 2017, scrie Entrepreneur.com.
Există numeroase motive pentru care inteligența artificială este în momentele sale cele mai bune pentru activitatea de achiziție.
Există multe motive pentru care AI crește și se manifestă în mai multe industrii, nișe și aplicații. Explozia cantității de date importante și interesul pentru aceasta au creat nevoia de soluții tehnologice pentru a controla, organiza și analiza toate aceste informații.
AI contribuie, de asemenea, la asigurarea unei experiențe îmbunătățite a clienților, oferind în același timp o putere de procesare ieftină și o adoptare sporită a dispozitivelor inteligente.
Companiile din spatele acestor achiziții AI sunt giganții tehnologici care doresc să își consolideze poziția de lider în domeniul inteligenței artificiale.
Google este cel mai activ achizitor, cu 12 achiziții din anul 2012. Pe locul doi se află Apple, cu opt achiziții. Următoarele companii de pe listă sunt Intel, Microsoft și Facebook. Intel a achiziționat trei companii în 2016, inclusiv Itseez, Nervana Systems și Movidius. Recent, Facebook a achiziționat Masquerade Technologies și Eye of Zurich. Microsoft a fost de asemenea ocupată, achiziționând Genee și Maluuba. Compania mamă a Google — Alphabet, a încheiat șase achiziții începând cu 2014.
Și alte companii din industria tehnologiei sunt prezente pe listă, printre care Amazon, care a cumpărat Graphiq, Harvest.ai, Angel.ai și Orbeus. BOX a achiziționat Wagon Analytics și Greply în timp ce Dropbox a achiziționat Clementine Labs și Predictive Edge Technologies. IBM a achiziționat recent Expert Personal Shopper, AlchemyAPI, Cognea și Vivisimo.
În cele din urmă, chiar și companiile non-tech intră în competiția AI. Compania Ford Motor a investit 1 miliard de dolari în startup-ul Argo AI în 2017.
Numeroase companii AI sunt pe lista de posibile achiziții de către giganții din industria tehnologiei și branduri importante. Iată câțiva dintre acești candidați:
Specialiștii anticipează că numărul achizițiilor va exploda.
În 2018 va fi un moment interesant pentru inteligența artificială, prelucrarea limbajului natural și tehnologiile din jurul lor. Vor apărea noi aplicații, instrumente și platforme, în timp ce altele se vor integra și asimila în alte organizații pentru a satisface nevoile acestor companii.
Startup-urile AI se vor bucura de multe oportunități în timp ce afacerile și consumatorii își dau seama de valoarea pe care o oferă. Și chiar și pentru companiile care nu sunt în mediul AI, acest boom în achiziții oferă câteva lecții de ținut minte:
Sursa: Entrepreneur